Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
NTB
Artikkel
NTB
25 mars 2019 12:51
Del på Facebook
Hagland Captain lå søndag morgen i anker etter at det fikk problemer under stormen ved Hustadvika i Møre og Romsdal lørdag kveld. Foto: Svein Ove Ekornesvåg / NTB scanpix
Hagland Captain lå søndag morgen i anker etter at det fikk problemer under stormen ved Hustadvika i Møre og Romsdal lørdag kveld. Foto: Svein Ove Ekornesvåg / NTB scanpix
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Kystvakten bistår med å klargjøre slep for det havarerte frakteskipet Hagland Captain som fikk motorstans i det voldsomme uværet på Hustadvika lørdag.

Skipet skal slepes til Averøy.

Hagland Captain fikk motorstopp på Hustadvika da en brottsjø slo innover båten i uværet, få timer etter at cruiseskipet Sky Viking fikk motorstans litt lenger sør på samme havstrekning.

Operasjonssjef i Hagland-rederiet, Øivind W. Aanensen, fortalte søndag at det går bra med de ni som var om bord, og som måtte hoppe i havet for å bli plukket opp av helikopter i den grove sjøen.

– Alt mannskap har det bra. Heldigvis gikk dette bra. Vår jobb nå er å følge opp og ta vare på mannskapet på best mulig måte, sier han til Haugesunds Avis.

Kapteinen er norsk, mens resten av besetningen er fra Filipinene og Polen.

(©NTB)

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 7 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 10 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 22 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu har I ein tidlegare kommentar uttalt at eg ikkje er forankra I Naturvernforbundet.  Då har eg utfordra deg til ...
Anne Mari Sandshamn 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøSå klart Skålavegen er et fergeavløsning! Den erstattet en fergerute, ikke sant?  
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse