Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
Redaksjonen
Artikkel
28 juli 2019 21:29
Del på Facebook
«Marina» ved kai i Kristiansund. Foto: Kurt Helge Røsand / KSU.NO
«Marina» ved kai i Kristiansund. Foto: Kurt Helge Røsand / KSU.NO
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Tidlig morgen mandag den 29. juli legger MS «Marina» til ved Storkaia i Kristiansund. Det luksuriøse skipet blir liggende frem til klokken 16. Blant gjestene er det spesielt Atlanterhavsveien som trekker.

«Marina» er Oceania Cruises' mest luksuriøse cruiseskip, med kapasitet til 1250 gjester og et mannskap på 800. Rederiet hører til øvre premiumsjiktet og er kjent for høy kvalitet på mat og elegante omgivelser om bord.

– Atlanterhavsveien i ulike kombinasjoner er et populært turmål blant cruisegjestene. De som har valgt å oppdage byen og regionen på egen hånd, får virkelig oppleve Nordmøre fra sin beste side. Jeg tipper at både Sundbåten og Grip vil bli populært, sier Erika Indergaard, markedsansvarlig i Kristiansund og Nordmøre Havn.

Det 24 netter lange cruiset startet i København den 11. juli. Via Tyskland, Polen, Latvia, Estland, Russland, Finland og Sverige har turen gått videre til den norske kysten. «Marina» har vært innom flere kjente norske fjorder, før det via Ålesund og Kristiansund er på vei nordover til Lofoten. Returen går via Bergen til Storbritannia.

«Marina» er 239 meter langt og 66 084 bruttotonn. Det ble bygget i 2011 og renovert i 2016.

Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 3 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDette er politikk gjennom Regjering og Storting.Det er ikkje noko Naturvernforbundet arbeider med, men vi registrerer kva rammeverk som er ...
Terje Sundsbø 4 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrDu svarer ikke på spørsmålet. Er det vanlig praksis i Naturvernforbundet?
Geir Ole Sætremyr 15 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 19 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse