Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
NTB
Artikkel
NTB
03 mars 2020 14:46
Del på Facebook
Telenor skal spare en milliard kroner og nedbemanner globalt. Konsernet kutter 3.000 nye årsverk etter flere nedbemanningsrunder de siste årene. Foto: Gorm Kallestad / NTB scanpix
Telenor skal spare en milliard kroner og nedbemanner globalt. Konsernet kutter 3.000 nye årsverk etter flere nedbemanningsrunder de siste årene. Foto: Gorm Kallestad / NTB scanpix
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Telenor skal spare en milliard kroner og nedbemanner globalt. Konsernet kutter 3.000 nye årsverk etter flere nedbemanningsrunder de siste årene.

Mange ansatte i Telenor tilbys videreutdanning og kompetanseløft, men teknologiske endringer presser også fram kutt i konsernet, skriver E24. Det er ikke kjent hvor mange av årsverkene som skal kuttes i Norge.

Arbeidsstokken i Norge er redusert med en tredel siden 2016, ifølge finansdirektør Jørgen A. Rostrup. Grunnen er hovedsakelig at kunder løser problemene sine selv enten det gjelder tekniske problemer eller endring av abonnement.

Nå handler det også mye om å gjøre seg klar for utrullingen av 5G og omstille seg for trender som kunstig intelligens, nye brukerapplikasjoner og skyløsninger.

Fra 2015 til 2019 har konsernet i brutto tall gått fra 38.000 til 20.000 ansatte, ifølge E24.

Samlet sett skal selskapet spare mellom tre og fire milliarder kroner brutto i perioden 2020–2022.

(©NTB)

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 7 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 11 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 23 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu har I ein tidlegare kommentar uttalt at eg ikkje er forankra I Naturvernforbundet.  Då har eg utfordra deg til ...
Anne Mari Sandshamn 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøSå klart Skålavegen er et fergeavløsning! Den erstattet en fergerute, ikke sant?  
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse