Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
Redaksjonen
Artikkel
03 mars 2020 15:35
Del på Facebook
Siste gang til Kristiansund for «Saga Sapphire».
Siste gang til Kristiansund for «Saga Sapphire».
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Cruiseskipet «Saga Sapphire» fra det britiske rederiet Sagas Cruises anløper Kristiansund onsdag 4.  mars.

Skipet, med kapasitet til rundt 700 passasjerer, skal ligge ved Storkaia mellom klokken 08.00 og 20.00. Det er hovedsakelig briter om bord, de fleste eldre, siden rederiet retter seg mot gjester over 50 år.

Det blir flere busser til Atlanterhavsveien og Håholmen i løpet av dagen. I tillegg står bysightseeing og besøk på Mellemværftet på programmet. Mange velger også å oppdage byen på egen hånd. Sundbåten har satt opp havnesightseeing for anledningen, og kirkene holder åpent.

– Med mange eldre passasjerer vil nok de fleste holde seg i bysentrum. Siden skipet ligger så pass lenge til kai vil det bli godt om tid også for de som har forhåndsbestilt utflukt til å se seg rundt i byen, sier markedsansvarlig Erika Indergaard i Kristiansund og Nordmøre Havn.

Kristiansund er nest siste anløpshavn før skipet etter 16 dager på cruise returnerer til Dover i England.

Siste mulighet

Anløpet blir siste muligheten til å se cruiseskipet i Kristiansund, da dette er siste sesongen «Saga Sapphire» seiler for Saga Cruises. Senere i 2020 erstattes hun av nybygde «Spirit of Adventure».

«Saga Sapphire» ble bygget i Tyskland i 1981. Hennes første navn var «Europa», og det nåværende navnet fikk hun i 2012. Skipet er 199 m langt og 37 300 bruttotonn.

Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 8 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 12 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 23 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu har I ein tidlegare kommentar uttalt at eg ikkje er forankra I Naturvernforbundet.  Då har eg utfordra deg til ...
Anne Mari Sandshamn 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøSå klart Skålavegen er et fergeavløsning! Den erstattet en fergerute, ikke sant?  
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse