Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
Kristin Sørheim
Ytring
29 mars 2020 22:35
Del på Facebook
Kristin Sørheim, gruppeleder Møre og Romsdal Senterparti. Foto: Sp
Kristin Sørheim, gruppeleder Møre og Romsdal Senterparti. Foto: Sp
Dette er et debattinnlegg. Innholdet gir uttrykk for skribentens meninger og holdning.
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Regjeringa sendte fredag ut eit forslag om å gå over til kontaktlaus billettering, dvs. AutoPASS brikke eller skiltavlesing. Høyringsfrist er måndag kl 09. Forskrifta kjem som eit resultat av koronasituasjonen og med heimel i den nye koronalova.

Det er rett og nødvendig å gå over til kontaktlaus billettering og viser at AutoPASS er ei god langsiktig løysing også. Problemet er takstane – at det blir for dyrt for pendlarar og næringsliv i kystfylka. I høyringsbrevet står det at Samferdselsdepartementet skal fastsetje regulativ i eiga sak, altså veit vi ikkje kva takstane blir.

Overgang til AutoPASS regulativ betyr over 30 % takstauke for ferjebrukarane i ei krisetid. Det vert i notatet bagatellisert med å seie at takstane skal justerast litt ved bortfall av personbillettering. 30 % er ikkje litt, verken for dagpendlarar eller næringsliv.

I Møre og Romsdal er dette innført på riksvegferjene Fetsøya-Solevågen og Volda-Folkestad. Med den nye forskrifta vil det gjelde Halsa-Kanestraum og Molde-Vestnes. For fylkesferjer er fylkeskommunen takstmynde. Møre og Romsdal fylkeskommune har vedteke å auke med to takstsonar (ca 15 % takstauke) frå 1. januar, gå ned til ein frå 1.juli og ikkje innføre AutoPASS- regulativ, dvs ikkje auka takstar på grunn av bortfall av personinntekter før 1.juli.

Forskrifta bør ikkje iverksetjast før det er semje om eit mellombels takstregulativ for denne korona-krisetida, likt for riksveg- og fylkesvegferjer, og der ferjetakstane vert sett betydeleg ned. Stortinget må vedta kompensasjon for bortfall av inntekter for fylkeskommunane. Ferjer er samfunnskritisk infrastruktur. All auke av ferjetakstar i denne krisetida er veldig alvorleg for dei få som no er avhengige av å bruke ferje for å halde samfunnet gåande. Stortinget kan vedta dette i den krisepakken dei no forhandlar om.

Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 15 timer siden Køkultur og samferdsel – Romsdal må våkne
@Terje SundsbøDet RR vil er å dele trinn 1 i to delstrekningar. Etter slik eg forstår vil der måtte sendast inn ...
Geir Ole Sætremyr 15 timer siden Køkultur og samferdsel – Romsdal må våkne
@Terje SundsbøPå sikt vil det nok komme krav om avlasting, og ny tunellI første omgang foreslår SVV å innføre bompengar for ...
Terje Sundsbø 16 timer siden Køkultur og samferdsel – Romsdal må våkne
@Geir Ole SætremyrMener du at ÅDT som SVV opererer med er feil? Blir det ikke behov for å utvide Ålesundstunnelene?På Sunnmøre vil ...
Terje Sundsbø 16 timer siden Køkultur og samferdsel – Romsdal må våkne
@Geir Ole SætremyrTror du det blir enda en KS2-analyse for trinn 1 på Møreaksen? Hvorfor?Lureriet er å forsøke å fremstille det som ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Køkultur og samferdsel – Romsdal må våkne
@Terje SundsbøKorlebis vi bompengeproposisjonen sjå ut, og evt ny KS2?
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Køkultur og samferdsel – Romsdal må våkne
@Terje SundsbøOppslaget er knytt til konsekvensen av auka ÅDT i Ålesundstunellane. Og det er SVV som har gitt analysen.
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse