Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
Del på Facebook
Vindturbiner på Smøla. Foto: Kurt Helge Røsand / KSU.NO
Vindturbiner på Smøla. Foto: Kurt Helge Røsand / KSU.NO
Dette er et debattinnlegg. Innholdet gir uttrykk for skribentens meninger og holdning.
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Sp vil elektrifisere sokkelen, noko som vil kreve 1600 nye vindmøller og milliarder av kr i utgifter som vil sender nettleiga og straumprisen til vanlige folk til himmels.

No må det jaggu snart ta slutt med greinalaus symbolpolitikk frå Sp og andre raud/grøne parti, som liksom er imot å rasere Norsk natur, men som faktisk gjer dette med sine hjelpeslause klimatiltak.

Skal vi rasere Norsk natur i jakta på billig symbolpolitikk som ikkje vil hjelpe naturen eit komma?

FrP er imot vindkraft på land og definitivt imot å elektrifisere sokkelen.

Pr i dag er det eit lite kraftoverskudd på 15–20 TWh her i landet, og dersom fleirtalet på Stortinget med Sp i spissen skal elektrifisere sokkelen vil fastlandet mangle haugevis med straum, som etter ei nyleg beregning altså vil medføre eit behov for 1600 nye vindmøller.

Som vanlig, seier Sp at dei ynskjer billigare straum, medan dei stemmer for praktisk politikk i Stortinget som medfører kraftig auke.
Sp i praksis, seier ein ting og gjer stikk motsatt!

Norsk næringsliv og det Norske folk trenger billig straum og forutsigbare rammevilkår.

FrP krev lavere nettleige og lavere straumpris, Stem FrP!

Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.
  • Denne kommentaren er avpublisert.
    Terje Sundsbø · 2 år siden
    Kanskje Frank Sve (Frp) kan svare på hvor mange vindmøller som kreves for å elektrifisere alle norske ferger? 
    Eller er det bare i Romsdal at Frp vil ha fortsatt ferger?

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 4 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDette er politikk gjennom Regjering og Storting.Det er ikkje noko Naturvernforbundet arbeider med, men vi registrerer kva rammeverk som er ...
Terje Sundsbø 4 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrDu svarer ikke på spørsmålet. Er det vanlig praksis i Naturvernforbundet?
Geir Ole Sætremyr 16 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 20 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse