Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
Frank Sve, stortingsrepresentant for FrP
Ytring
18 august 2022 20:00
Del på Facebook
Illustrasjon: Rambøll
Illustrasjon: Rambøll
Dette er et debattinnlegg. Innholdet gir uttrykk for skribentens meninger og holdning.
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Når Statens vegvesen ikkje klarer å prosjektere og beregne ei bru slik som på Tretten som knekker ihop etter få år, korleis skal vi kunne ha tillit til planlegging av Møreaksen, snart 400 m under fjorden rett gjennom omfattande jordskjelvforkastningar?

Seinast sist natt vart det registrert to større jordskjelv rett sør om Romsdalsfjorden.

Har vi og kan vi ha tillit til at Statens vegvesen veit kva dei holder på med ang Møreaksen og jordskjelvområdet?

Det er også svært dramatisk når ei stor bru slik som på Tretten kollapsar. Enda verre er det at Statens vegvesen godkjente denne brua få veker før den knakk ihop i pinneved.

Korleis kan slikt skje, korleis kan eit planleggings- og berekningsregime i Statens vegvesen faktisk kunne godkjenne slike aldeles greinalause byggverk som trebrua på Tretten?

Når slikt skjer blir det nødvendig med omfattande gransking av hendelsen på Tretten, men like mykje heile planlegging, berekning- og godkjenningsregimet i Statens vegvesen.

Ei bru slik som den på Tretten skal vare i minst 75 år, og helst vesentlig lenger. At den så kollapsar etter nokre få år er rett og slett skremmande.

Dette får meg til å undrast over om nødvendig tryggheit er forsvarleg handsama, planlagt og prosjektert også i andre større samferdselsprosjekt rundt omkring i landet?

Eg det prestisje som styrar dette, på bekostning av sunn fornuft, tryggheit og sikre byggverk?

Det SKAL være trygt å ferdast på norske vegar, bruer, tunellar osv.

Korleis er då til dømes planlegginga, prosjekteringa, berekningane og alle nødvendige faktorar ikring verdensrekord i undersjøisk tunell som planleggast på Møreaksen? Korleis kan denne garantert være trygg gjennom omfattande jordskjelvforkastningar når vi ser at Statens vegvesen ikkje klarar å beregne trygt ei simpel bru?

Eg er skeptisk, svært skeptisk og vil kreve full gransking av tryggheita og sikkerheita for planlegginga av Møreaksen.

Ved å fremme eiga sak til Stortinget for dette, vil eg utfordre regjering og samferdselsminister der dei klart og tydeleg skal få garantere at Møreaksen sitt høgrisikoprosjekt er 100% trygt.

Kan dei garantere at det faktisk er trygt og sikkert for folk flest og næringslivet å bruke Møreaksen sin snart 400 m undersjøiske tunell rett gjennom omfattande jordskjelvforkastningar dersom den blir bygd?

Ein slik garanti er nødvendig, spesielt med tanke på at Stortinget ikkje behøv å bygge Møreaksen under fjorden i høgrisiko, då det faktisk er fleire alternativ slik som Romsdalsaksen oppe på sjøen risikofritt.

Statens vegvesen har arrogant feid vekk all kritikk, skepsis og fagleg bekymring ikring jordskjelvsproplemstikken ved Møreaksenprosjektet.

Er dette gjort på grunn av prestisje, eller faktisk kompetanse og fakta, og kven i Statens vegvesen kan garantere tryggheita?

Møreaksen prosjektet er eit høgrisikoprosjekt som staten Norge aldri må finne på å bygge.

Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.
  • Denne kommentaren er avpublisert.
    jon ingar eik · 1 år siden
    SVV har angående lojal, er kun det til seg selv, og sine kameraderi kammerater lokalt, ansvar til jordskjelv, sikkerhet, og ekstreme driftskostnader, store klimautslipp,  bryr ikke SVV i M&R seg med idet hele tatt, heller ikke at en samlet transportbransje, og folk flest heller ikke vil ha fenger ikke den lille gruppen som sår frem som faglig, de er så ufaglig som det går an, M&R er den eneste region som forlenger E39 med hele 50km, med MA, og Hafast, til dobbel pris, mens resten av E39 fylkene effektiviserer E39 og korter inn like mye som vi forlenger, en horribel SVV etat vi har i Molde.
  • Denne kommentaren er avpublisert.
    Anne Mari Sandshamn · 1 år siden
    De jordskjelvene våknet jeg av i natt. Var rett ekkelt. 

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 8 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 12 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 23 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu har I ein tidlegare kommentar uttalt at eg ikkje er forankra I Naturvernforbundet.  Då har eg utfordra deg til ...
Anne Mari Sandshamn 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøSå klart Skålavegen er et fergeavløsning! Den erstattet en fergerute, ikke sant?  
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse