Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
Del på Facebook
Foto: Steinar Melby / KSU.NO
Foto: Steinar Melby / KSU.NO
Dette er et debattinnlegg. Innholdet gir uttrykk for skribentens meninger og holdning.
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Hvor ble det egentlig av distriktssatsingen til Arbeiderpartiet og Senterpartiet?

Før valget var det kjepphøy sigarføring om hvordan alt skulle skinne om velgerne bare ga de tillit. Det skulle bli vanlige folk sin tur. Kommuner og fylker skulle flomme over av penger, det skulle opprettes politistasjoner på hvert et gatehjørne, distriktene skulle bli det store satsingsområdet og i kystfylkene hørtes det nesten ut som om fergene skulle gå like ofte som bussen i Oslo.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Etter snart halvannet år i regjering er oljefondet fylt til randen, mens folk og næringsliv må stramme inn helt hinsides. I distriktene kuttes budsjettene til både buss, ferger og vedlikehold av veiene.

Både landet og fylket styres av Ap og Sp, og med denne styringen nærmer vi oss nå et nivå på fergepolitikken som for mange kan karakteriseres som latterlig, men uten at det er morsomt. Fergene er en del av veinettet. De skal være rimelige nok til å kunne brukes, men de må også gå når folk og bedrifter har behov for de.

Stortingsperioden varer i fire år, og fortsatt er bare halvannet år av perioden gått.
Med 2,5 år til av denne politikken så kan vi bare ane konsekvensen.

Trøsten får være at det er et lokal- og fylkesvalg til høsten. Det får bli vanlige folk og vanlige bedrifters mulighet til å gi de rødgrønne en liten tilbakemelding.

Kan bli omfattende kutt i fergetilbude

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil
Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 7 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDette er politikk gjennom Regjering og Storting.Det er ikkje noko Naturvernforbundet arbeider med, men vi registrerer kva rammeverk som er ...
Terje Sundsbø 8 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrDu svarer ikke på spørsmålet. Er det vanlig praksis i Naturvernforbundet?
Geir Ole Sætremyr 19 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 23 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse