Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
Del på Facebook
Foto: Steinar Melby / KSU.NO
Foto: Steinar Melby / KSU.NO
Dette er et debattinnlegg. Innholdet gir uttrykk for skribentens meninger og holdning.
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Hvor ble det egentlig av distriktssatsingen til Arbeiderpartiet og Senterpartiet?

Før valget var det kjepphøy sigarføring om hvordan alt skulle skinne om velgerne bare ga de tillit. Det skulle bli vanlige folk sin tur. Kommuner og fylker skulle flomme over av penger, det skulle opprettes politistasjoner på hvert et gatehjørne, distriktene skulle bli det store satsingsområdet og i kystfylkene hørtes det nesten ut som om fergene skulle gå like ofte som bussen i Oslo.

Annonse
Annonse

Etter snart halvannet år i regjering er oljefondet fylt til randen, mens folk og næringsliv må stramme inn helt hinsides. I distriktene kuttes budsjettene til både buss, ferger og vedlikehold av veiene.

Både landet og fylket styres av Ap og Sp, og med denne styringen nærmer vi oss nå et nivå på fergepolitikken som for mange kan karakteriseres som latterlig, men uten at det er morsomt. Fergene er en del av veinettet. De skal være rimelige nok til å kunne brukes, men de må også gå når folk og bedrifter har behov for de.

Stortingsperioden varer i fire år, og fortsatt er bare halvannet år av perioden gått.
Med 2,5 år til av denne politikken så kan vi bare ane konsekvensen.

Trøsten får være at det er et lokal- og fylkesvalg til høsten. Det får bli vanlige folk og vanlige bedrifters mulighet til å gi de rødgrønne en liten tilbakemelding.

Kan bli omfattende kutt i fergetilbude

Annonse
Annonse
Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 13 timer siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Terje Sundsbø""Mener du at motstanden mot Møreaksen skyldes at Stortinget ikke følger opp prosjektene i NTP? Om man kjemper mot bevilgninger ...
Terje Sundsbø 13 timer siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Geir Ole SætremyrMotstanden mot Møreaksen spriker i alle retninger. Frp og SV har totalt ulike grunner, og har ingen felles plattform for ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Terje SundsbøHusk at inngangen var fergefri E39, oppfatta som ein skulle slippe ferge over Romsdalsjorden, og andre fergestrekningar frå Kristiansand til ...
Terje Sundsbø 1 dager siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Geir Ole SætremyrIngen har betvilt at uten Møreaksen så er fergeavløsning til Otrøya og Gossen et fylkeskommunalt ansvar. Men det ingen av ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Terje SundsbøKorrekt.Uten Møreaksen vil eventuell frgeavkøysing bli eit fylkeskommunalt ansvar.Og, ein fylkeskommune uten økonomisk ryggrad til å gjennomføre dette etter den ...
Terje Sundsbø 1 dager siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Geir Ole SætremyrNei, hovedargumentet for Møreaksen er ikke fergefritt til Otrøya og Gossen. I dette innlegget fra Rasmussen viser han til at ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse