Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
Del på Facebook
Foto: Steinar Melby / KSU.NO
Foto: Steinar Melby / KSU.NO
Dette er et debattinnlegg. Innholdet gir uttrykk for skribentens meninger og holdning.
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Da saken Fosnagata – ny veiløsning ved etablering av Campus KSU var til behandling i hovedutvalg for miljø, samferdsel og tekniske tjenester i september i fjor, fremmet vi følgende tilleggsforslag:

Møtebehandling: Nordmørslista fremmer følgende tilleggsforslag til vedtak i sak 19/22 - Fosnagata - ny veiløsning ved etablering av Campus KSU. Nytt kulepunkt i tillegg til innstillingen:

  • I arbeidet med ny veiløsning bør det opprettes dialog med berørte aktører.

Votering: Kommunedirektørens innstilling med tilleggsforslag fra Nordmørslista: enstemmig vedtatt.

Bakgrunnen for forslaget var nettopp å sørge for at næringsdrivende i området skulle bli tatt med på råd og få anledning til å komme med sine innspill, ønsker og behov tidlig i prosessen. Det sto allerede i kommunedirektørens innstilling at videre arbeid ville innebære høring/dialog med naboer, gårdeiere, parkeringsselskap og veieiere.

Svakheten i kommunedirektørens innstilling, og bakgrunnen for vårt tilleggsforslag, var at kommunedirektøren i sin innstilling nærmest setter likhetstegn mellom høring og dialog, og nå når nabovarselet blir sendt ut ser vi med all tydelighet at dette blir feil.

De berørte partene kommer selvfølgelig til å svare på høringen, men som Hans Christian Aandahl helt riktig anfører i sitt innlegg; det er ikke dette vi mener med dialog.

Den dialogen som oppstår nå foregår i avisspalter og kommentarfelt. Det er for så vidt helt naturlig at det er det som skjer, men vi tror det hadde vært et bedre utgangspunkt om det hadde vært opprettet dialog i forkant av nabovarsel og høring, slik vi ønsket med vårt forslag.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil
Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 14 timer siden Køkultur og samferdsel – Romsdal må våkne
@Terje SundsbøDet RR vil er å dele trinn 1 i to delstrekningar. Etter slik eg forstår vil der måtte sendast inn ...
Geir Ole Sætremyr 14 timer siden Køkultur og samferdsel – Romsdal må våkne
@Terje SundsbøPå sikt vil det nok komme krav om avlasting, og ny tunellI første omgang foreslår SVV å innføre bompengar for ...
Terje Sundsbø 15 timer siden Køkultur og samferdsel – Romsdal må våkne
@Geir Ole SætremyrMener du at ÅDT som SVV opererer med er feil? Blir det ikke behov for å utvide Ålesundstunnelene?På Sunnmøre vil ...
Terje Sundsbø 15 timer siden Køkultur og samferdsel – Romsdal må våkne
@Geir Ole SætremyrTror du det blir enda en KS2-analyse for trinn 1 på Møreaksen? Hvorfor?Lureriet er å forsøke å fremstille det som ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Køkultur og samferdsel – Romsdal må våkne
@Terje SundsbøKorlebis vi bompengeproposisjonen sjå ut, og evt ny KS2?
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Køkultur og samferdsel – Romsdal må våkne
@Terje SundsbøOppslaget er knytt til konsekvensen av auka ÅDT i Ålesundstunellane. Og det er SVV som har gitt analysen.
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse