Annonse
KSU – Vipps – desktop
Nordmørslista, Stig Anders Ohrvik og Gunnar Frisnes Bjerkestrand
Ytring
Nordmørslista, Stig Anders Ohrvik og Gunnar Frisnes Bjerkestrand
23 februar 2023 13:40
Del på Facebook
Foto: Steinar Melby / KSU.NO
Foto: Steinar Melby / KSU.NO
Dette er et debattinnlegg. Innholdet gir uttrykk for skribentens meninger og holdning.
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Da saken Fosnagata – ny veiløsning ved etablering av Campus KSU var til behandling i hovedutvalg for miljø, samferdsel og tekniske tjenester i september i fjor, fremmet vi følgende tilleggsforslag:

Møtebehandling: Nordmørslista fremmer følgende tilleggsforslag til vedtak i sak 19/22 - Fosnagata - ny veiløsning ved etablering av Campus KSU. Nytt kulepunkt i tillegg til innstillingen:

  • I arbeidet med ny veiløsning bør det opprettes dialog med berørte aktører.

Votering: Kommunedirektørens innstilling med tilleggsforslag fra Nordmørslista: enstemmig vedtatt.

Bakgrunnen for forslaget var nettopp å sørge for at næringsdrivende i området skulle bli tatt med på råd og få anledning til å komme med sine innspill, ønsker og behov tidlig i prosessen. Det sto allerede i kommunedirektørens innstilling at videre arbeid ville innebære høring/dialog med naboer, gårdeiere, parkeringsselskap og veieiere.

Svakheten i kommunedirektørens innstilling, og bakgrunnen for vårt tilleggsforslag, var at kommunedirektøren i sin innstilling nærmest setter likhetstegn mellom høring og dialog, og nå når nabovarselet blir sendt ut ser vi med all tydelighet at dette blir feil.

De berørte partene kommer selvfølgelig til å svare på høringen, men som Hans Christian Aandahl helt riktig anfører i sitt innlegg; det er ikke dette vi mener med dialog.

Den dialogen som oppstår nå foregår i avisspalter og kommentarfelt. Det er for så vidt helt naturlig at det er det som skjer, men vi tror det hadde vært et bedre utgangspunkt om det hadde vært opprettet dialog i forkant av nabovarsel og høring, slik vi ønsket med vårt forslag.

Annonse
Annonse
Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Terje Sundsbø 2 dager siden Slutt med svada Sve!
@Geir Ole SætremyrOgså kvalitetssikringen fra KS2 rapporten viser altså at transportgrunnlaget på Møreaksen, selv med høye bompriser, er større enn med ferge.Utslippene ...
Geir Ole Sætremyr 2 dager siden Slutt med svada Sve!
@Terje SundsbøEg har bedt om innsyn i Effekt-rapporten som SVV sende til TØI som utfyllende utrekningar som TØI/Dovre skulke kvalitetssikre.Det som ...
Terje Sundsbø 2 dager siden Slutt med svada Sve!
@Geir Ole SætremyrKS2-analysen viser at transportgrunnlaget på Møreaksen, selv med høye bomsatser, er større enn med ferge. Jeg gjentar - dette er fra ...
Geir Ole Sætremyr 3 dager siden Slutt med svada Sve!
@Terje SundsbøEr klar over at SVV brukar standard programvare for beregningene.  Men, blir det meir riktig?Der er vel ei smertegrense for ...
Terje Sundsbø 3 dager siden Slutt med svada Sve!
@Geir Ole SætremyrKS2-analysen viser at transportgrunnlaget på Møreaksen, selv med høye bomsatser, er større enn med ferge.
Geir Ole Sætremyr 4 dager siden Slutt med svada Sve!
@Terje SundsbøDette er di tolking Fram til 2022 tall er bompengesatsane det samme som det svv har brukt I grunnlagsmaterialet.  Det kan ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse