Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
Del på Facebook
Foto: Steinar Melby / KSU.NO
Foto: Steinar Melby / KSU.NO
Dette er et debattinnlegg. Innholdet gir uttrykk for skribentens meninger og holdning.
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Da saken Fosnagata – ny veiløsning ved etablering av Campus KSU var til behandling i hovedutvalg for miljø, samferdsel og tekniske tjenester i september i fjor, fremmet vi følgende tilleggsforslag:

Møtebehandling: Nordmørslista fremmer følgende tilleggsforslag til vedtak i sak 19/22 - Fosnagata - ny veiløsning ved etablering av Campus KSU. Nytt kulepunkt i tillegg til innstillingen:

  • I arbeidet med ny veiløsning bør det opprettes dialog med berørte aktører.

Votering: Kommunedirektørens innstilling med tilleggsforslag fra Nordmørslista: enstemmig vedtatt.

Bakgrunnen for forslaget var nettopp å sørge for at næringsdrivende i området skulle bli tatt med på råd og få anledning til å komme med sine innspill, ønsker og behov tidlig i prosessen. Det sto allerede i kommunedirektørens innstilling at videre arbeid ville innebære høring/dialog med naboer, gårdeiere, parkeringsselskap og veieiere.

Svakheten i kommunedirektørens innstilling, og bakgrunnen for vårt tilleggsforslag, var at kommunedirektøren i sin innstilling nærmest setter likhetstegn mellom høring og dialog, og nå når nabovarselet blir sendt ut ser vi med all tydelighet at dette blir feil.

De berørte partene kommer selvfølgelig til å svare på høringen, men som Hans Christian Aandahl helt riktig anfører i sitt innlegg; det er ikke dette vi mener med dialog.

Den dialogen som oppstår nå foregår i avisspalter og kommentarfelt. Det er for så vidt helt naturlig at det er det som skjer, men vi tror det hadde vært et bedre utgangspunkt om det hadde vært opprettet dialog i forkant av nabovarsel og høring, slik vi ønsket med vårt forslag.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil
Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 15 minutter siden Greinalause politikere om ferger
@Terje SundsbøVi får vente og sjå. Regjeringa har ikkje konkludert.Rogfast har ein bompengeandel på nesten 80 prosent,  mot Møreaksen på 20 ...
Terje Sundsbø 59 minutter siden Greinalause politikere om ferger
@Geir Ole SætremyrStortinget har gjort anmodningsvedtak at staten skal overta garantiansvaret for bompengeandelen ved riksveier. Dette utarbeides nå. Tror du ikke det ...
Geir Ole Sætremyr 3 timer siden Greinalause politikere om ferger
@Terje SundsbøDette veit du. Vedtaket du viser er ei anmodning til regjeringa om å utgreie dette. Etter det eg har sett ...
Terje Sundsbø 4 timer siden Greinalause politikere om ferger
@Geir Ole SætremyrDet er altså et stortingsvedtak som sier at staten overtar garantiansvaret for i bompengelån på riksveier.Er KS2-analysen for trinn 1 ...
Geir Ole Sætremyr 6 timer siden Greinalause politikere om ferger
@Terje SundsbøLes dette oppslaget der definisjonen av utviklingsprosjekt stårhttps://www.nrk.no/ostfold/vil-kvitte-seg-med-bastoferga-i-moss-1.16892598
Geir Ole Sætremyr 8 timer siden Greinalause politikere om ferger
@Terje SundsbøSiste oppslag du viser til er frå 2020 og anmodningsvedtaket som Regjeringa skulle følge opp. Eg har sett ein uttale der ...
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse