Annonse
Sebastian Næss Heggelund, FpU Representant for Kristiansund FrP
Ytring
Sebastian Næss Heggelund, FpU Representant for Kristiansund FrP
29 mars 2023 12:25
Del på Facebook
Foto: Kurt Helge Røsand / KSU.NO
Foto: Kurt Helge Røsand / KSU.NO
Dette er et debattinnlegg. Innholdet gir uttrykk for skribentens meninger og holdning.
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Sosialistene i Kristiansund kommune fortsetter å komme med nye måter å ta knekken på sentrum, og hele Kristiansund. Først er bypakken finansiert av bompenger, nå er det fjerning av parkeringsplasser og det neste er vel et bilfritt sentrum? Dette mener Fremskrittspartiet er helt feil.

Kristiansund kommune ønsker en ny veiløsning i Fosnagata med å erstatte parkeringsplassene med et gatetverrsnitt med brede fortau og egne sykkelfelt. Dette vil ikke bare ta livet av næringslivet i Fosnagata, men det vil koste innbyggerne i Kristiansund flere millioner for en vei med et sykkelfelt som ingen bruker.

Annonse
Annonse

Kristiansund er ikke en sentralisert by som Oslo, og det å bruke millioner av skattebetalernes penger på å bygge sykkelveier er ikke rettferdig. Det er helt klart at Kristiansund trenger nye og bedre veier, men dette er ikke løsningen.

Kommunen mener den nye veiløsningen vil øke antallet som går, sykler eller tar buss, men Fremskrittspartiet vet at dette bare er enda en plan i likhet med bypakken om å tvinge innbyggerne i Kristiansund til å la bilen stå hjemme.

Annonse
Annonse

Den eneste løsningen for å få flere til å ta kollektivtransport er å gjøre den billigere. Det at en bussbillett for en voksen koster 60 kroner er bare flaut for dem som ønsker å satse på kollektivtransport.

Fremskrittspartiet ser virkeligheten om at flertallet i Kristiansund bruker bilen og at det bare er et fåtall som sykler. Norge er et demokratisk land, der flertallet bestemmer og ikke av et fåtall. Dette burde kommunestyret og utvalgene i Kristiansund vite.

Fremskrittspartiet står med innbyggerne i Kristiansund og med det vil Fremskrittspartiet ikke bare beholde, men bygge mer parkeringsplasser. For når Arbeiderpartiet tror at sykkelveier i Kristiansund vil redde verden, så vet Fremskrittspartiet at det ikke er realiteten.

Annonse
Annonse
Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Terje Sundsbø 2 dager siden Slutt med svada Sve!
@Geir Ole SætremyrOgså kvalitetssikringen fra KS2 rapporten viser altså at transportgrunnlaget på Møreaksen, selv med høye bompriser, er større enn med ferge.Utslippene ...
Geir Ole Sætremyr 3 dager siden Slutt med svada Sve!
@Terje SundsbøEg har bedt om innsyn i Effekt-rapporten som SVV sende til TØI som utfyllende utrekningar som TØI/Dovre skulke kvalitetssikre.Det som ...
Terje Sundsbø 3 dager siden Slutt med svada Sve!
@Geir Ole SætremyrKS2-analysen viser at transportgrunnlaget på Møreaksen, selv med høye bomsatser, er større enn med ferge. Jeg gjentar - dette er fra ...
Geir Ole Sætremyr 3 dager siden Slutt med svada Sve!
@Terje SundsbøEr klar over at SVV brukar standard programvare for beregningene.  Men, blir det meir riktig?Der er vel ei smertegrense for ...
Terje Sundsbø 3 dager siden Slutt med svada Sve!
@Geir Ole SætremyrKS2-analysen viser at transportgrunnlaget på Møreaksen, selv med høye bomsatser, er større enn med ferge.
Geir Ole Sætremyr 4 dager siden Slutt med svada Sve!
@Terje SundsbøDette er di tolking Fram til 2022 tall er bompengesatsane det samme som det svv har brukt I grunnlagsmaterialet.  Det kan ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse