Annonse
Frank Sve, 1. nestleder i Transport- og kommunikasjonskomiteen Stortingsrepresentant (FrP)
Ytring
Frank Sve, 1. nestleder i Transport- og kommunikasjonskomiteen Stortingsrepresentant (FrP)
13 november 2024 09:03
Del på Facebook
Foto: Kurt Helge Røsand / KSU.NO
Foto: Kurt Helge Røsand / KSU.NO
Dette er et debattinnlegg. Innholdet gir uttrykk for skribentens meninger og holdning.

Etter fylkeskommunedirektøren sin vandetta mot samferdsel og ferjedrifta her i fylket, er det heilt nødvendig at innbyggjarane og næringslivet seier klart og tydeleg ifrå om at dette kan ein ikkje finne seg i.

At ferjedrifta er underfinansiert av staten veit vi alle, og vi huskar svært godt fleire «høvdingar» i Sp og Ap her i fylket som lova at dette skulle dei rydde opp i berre dei kom i regjering.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Ap og Sp i regjering har vore ei katastrofe, og ferjekostnadane har berre auka år for år etter at regjeringa omtrent har dobla drivstoff og straumprisane og sørga for skyhøg generell prisauke.

Når vår eigen fylkeskommunedirektør til stadig går til frontalangrep på samferdsel og ferjedrifta her i fylket, gjer ikkje dette situasjonen noko betre.

Siste ferjeopprør kom i stand når raudingane ilag med Høgre auka ferjeprisane med 2 takstsoner og innførte autopass. No har dei same partia prestert å gjentatt bedrifta, der dei i sommar auka takstsoner på ferjedrifta.

Dersom fylkeskommunedirektøren får vilja si vil takstane samla sett kunne auke 3 eller 4 takstsoner berre no det siste året, med andre ord det dobbelte av det som utløyste ferjeopprøret sist.

Annonse
Annonse

Vi setter vår lit til at dei borgarlege partia her i fylket finn saman og stoppar både kuttframlegga og takstaukane for ferjedrifta, og heller sørgar for at byråkratiet på fylkeshuset fortsatt blir rasjonalisert.

Dersom vi ein mandags morgon hadde låst døra på fylkeshuset, hadde fylket stoppa opp?

Nei, ferjene, bussane og hurtigbåtane hadde gått, vidaregåande skular hadde vore i drift som normalt, likeså fylkestannlege, samt kulturområder. Sjølvsagt skal vi har ein administrasjon på fylkeshuset, men dette må stå i stil med dei oppgåvene som i realiteten er kjerneoppgåvene til ei fylkeskommune.

Ferjeopprøret har kome istand fordi folket og næringslivet er totalavhengige av ferjene, dette er «kvardagsvegane» til dei alle.

Snart på tide no at også fylkeshuset begynner å lytte til folk flest og næringslivet, og snart forstå at fylkeskommunen er til for folket og næringslivet – ikkje omvendt.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil
Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.
  • Denne kommentaren er avpublisert.
    Frode Heimen · 1 måneder siden
    Det koster samfunnet ca 4 milliarder i året å vente på ferger. Halvparten av all fergeventing skjer i fergefylket Møre og Romsdal.  Antall unge mennesker mellom 15-19 år er forventet å synke med 15000 innen 10 år, og 30.000 innen 20 år. Disse skal utdannes og komme inn i ulike yrker. Vi mangler lærere, helsearbeidere og det hevdes at det trengs 100.000 til yrkesfag. På et eller annet tidspunkt så er det ikke lenger økonomien som er problemet for fergedrift, men mannskap. 

    Når møreaksen har en estimert regional nytteverdi på 10 milliarder, og ferger er et gjentagende problem, så er det jo rart at "samferdselspartiet" FrP ønsker å bygge sammen bo og arbeidsregioner alle andre steder enn i Møre og Romsdal. Med en byggetid på 10 år, så haster det å begynne å få bort fergene, før fergene går tom for mannskap. 

    Behovet rundt gods for MA vil øke, VikenCo som er romsdals største bedrift har en forventet vekstkurve som tilsier behov for flere fergeavganger. Det er behov for ferger på natten og beredskapsferger. Har beredskapsfergen gått, så er det hviletidskrav som gjør at man plutselig ikke kan rekke for eksempel morgenflyet... Men det synes jo FrP er greit, så lenge det er i Romsdalen. 


  • Denne kommentaren er avpublisert.
    Frode Heimen · 1 måneder siden
    Tenk om vi hadde samferdselspolitikere her i fylket med visjoner til få fjernet så mange ferger som mulig, i stedet for å kjempe for ferger til evig tid. Det hadde vært noe. 

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Terje Sundsbø 1 dager siden Slutt med svada Sve!
@Geir Ole SætremyrOgså kvalitetssikringen fra KS2 rapporten viser altså at transportgrunnlaget på Møreaksen, selv med høye bompriser, er større enn med ferge.Utslippene ...
Geir Ole Sætremyr 2 dager siden Slutt med svada Sve!
@Terje SundsbøEg har bedt om innsyn i Effekt-rapporten som SVV sende til TØI som utfyllende utrekningar som TØI/Dovre skulke kvalitetssikre.Det som ...
Terje Sundsbø 2 dager siden Slutt med svada Sve!
@Geir Ole SætremyrKS2-analysen viser at transportgrunnlaget på Møreaksen, selv med høye bomsatser, er større enn med ferge. Jeg gjentar - dette er fra ...
Geir Ole Sætremyr 2 dager siden Slutt med svada Sve!
@Terje SundsbøEr klar over at SVV brukar standard programvare for beregningene.  Men, blir det meir riktig?Der er vel ei smertegrense for ...
Terje Sundsbø 2 dager siden Slutt med svada Sve!
@Geir Ole SætremyrKS2-analysen viser at transportgrunnlaget på Møreaksen, selv med høye bomsatser, er større enn med ferge.
Geir Ole Sætremyr 3 dager siden Slutt med svada Sve!
@Terje SundsbøDette er di tolking Fram til 2022 tall er bompengesatsane det samme som det svv har brukt I grunnlagsmaterialet.  Det kan ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse