Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
Arnt Bloch
Ytring
01 mars 2019 14:13
Del på Facebook
Illustrasjon: Arnt Bloch
Illustrasjon: Arnt Bloch
Dette er et debattinnlegg. Innholdet gir uttrykk for skribentens meninger og holdning.
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Etter mitt skjønn er Vågen kanskje en av byens største muligheter hvis man tar tak og virkelig utnytter den. Det som er innerst i vågen nå ser ikke veldig innbydende ut, men det kan man endre på ved å se muligheten og være fremoverlent. Den beste måten å få fremgang på (og godt omdømme) - det er å skape noe.

Mitt forslag er: Gjør Vågen til en historisk magnet!

Bygg en "gammelby" der, hvor folk kan trives, gå i butikker og resturanter i et rustikt bymiljø slik man hadde det før. 

Jeg tror også dette er en perfekt lokasjon for et hotell, midt i "Gammelby-miljøet". Men med en slik gammelby i Vågen ville man virkelig ha noe å innby til! Det ligger flere attraksjoner rundt vågen, og jeg tenker at denne ideen kunne binde alt sammen.  

Min ide, er kanskje ikke realiserbar i det hele tatt. Men jeg tror selv det ville ha blitt en suksess, både med tanke på trivsel i egen by samt det å gjøre byen til et unikt og pikant sted å komme til. 

Folk ønsker møteplasser og trivelige miljøer. Små og store fottur-runder bidrar også sterkt i den sammenhengen. Se vedlagte bilde som viser forslag til løyper.

Prosjekt Gammelbyen Vaagen 2

Ambisjoner er viktig for fremgang. Her sitter byen på en virkelig perle. Kristiansund bør kanskje utnytte sine muligheter bedre. Brett opp ermene og tenk opp og frem, så skaper vi noe vi er stolte av !  

Jeg har sett andre byer løfte profilen betydelig i løpet av de siste årene. (Eksempelvis Flekkefjord, Mandal). Kristiansund har mye ugjort, og perlen ligger der og bare venter!

Det var de jeg hadde på hjertet. Er det noe man kunne bygge på, eller er det bare et luftslott?

 

Med hilsen 
Arnt Bloch, Kristiansundspatriot  i eksil

Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til #614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Terje Sundsbø 18 timer siden Otrøya fergefri baner vei for Tautratunnelen
@Geir Ole SætremyrDu tar feil igjen. I din referanse til tallet 1200 sier SVV: «Etter at ny E39 Ørskogfjellet- Vik er ferdig utbygd ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Otrøya fergefri baner vei for Tautratunnelen
@Terje SundsbøEg har aldri snakka om 2050. Det er eit virvar i di boble.Prosentrekning kan eg.Kor unison stemninga er når pengene ...
Terje Sundsbø 1 dager siden Otrøya fergefri baner vei for Tautratunnelen
@Geir Ole SætremyrTidligere har du vist til SVV sin Planbeskrivelse E39 Ørskogfjellet-Vik, og henvist til tallet 1200 som reduksjonen i trafikken ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Otrøya fergefri baner vei for Tautratunnelen
@Terje SundsbøÅDT på Ørskogfjellet i vurderingsåret 2021 er ca. 4200 iflg. SVV. Av dette er ein andel på 1200 forventa å ...
Terje Sundsbø 1 dager siden Otrøya fergefri baner vei for Tautratunnelen
@Geir Ole SætremyrJeg registrerer at Naturvernforbundet fortsatt mener at siden trafikken på dagens E39 gjennom Skorgedalen blir redusert med 1200 ÅDT i ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse