Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
Christina Fjeldavli
Kronikk
31 mai 2020 11:35
Del på Facebook
Dette er et debattinnlegg. Innholdet gir uttrykk for skribentens meninger og holdning.

Illustrasjon: Christina FjeldavliIllustrasjon: Christina Fjeldavli

DOS (Den Overnasjonale Staten) søker ny seniormarionett til kraftkolonien Gnore. 

Da vår nåværende seniormarionett snart blir forfremmet for sin iherdige innsats med å klemme tannkrem ut av Gnore-tuben, søker vi etter hennes arvtager.

Som seniormarionett i Gnore blir du hovedansvarlig for det planlagte arbeidet med å overføre minst 1/3 av koloniens vannkraftressurser til DOS (Den Overnasjonale Staten) innen 2030, et mål din forgjenger allerede har tilrettelagt for gjennom snedige endringer i Energiloven. Seniormarionetten samarbeider tett med energibransjen og rikskringkastingen om å bevare uvitenheten i de sentrale østlandsområdene. Det er en prioritert oppgave å fremme forestillingen om Gnore som “selvstendig stat”, og “verdens beste land å bo i”. 

Som seniormarionett leder du et team av gode historiefortellere, håndplukket med ildtang fra koloniens ypperste kommunikasjonsbyråer. Teamets kjernevirksomhet er implementering og forsvar av Det store vindindustrieventyret, som skal gi borgerne mot og håp når “dei gamle fjell i syningom” transformeres og moderniseres gjennom Det Grønne Skiftet. Fortellingen om Det Grønne Skiftet er, når sant skal sies, en noe vag saga som daglig må gjentas i alle tilgjengelige propagandakanaler, men som aldri må konkretiseres eller konsekvensutredes av uavhengige aktører.

Vi søker deg som mestrer rollen som folkelig og uhøytidelig når du deltar i underholdningsprogrammer på tv. Skulle koloniborgere slumpe til å lykkes innen idrett, forventes det at du gratulerer dem via Twitter, gjerne ispedd noen stavefeil, for sjarmens skyld. Feirer koloniborgerne sin symbolske suverenitet, må du delta aktivt, med formålsløs flaggveiving og klønete dansetrinn, i planlagt utakt med dine kollegaer i Marionettkabinettet.

Skulle Marionettkabinettets popularitet dale ytterligere, vil DOS innføre unntakstilstand. Seniormarionetten må da kunne fremstå som en samlende morsfigur for Gnores livredde barn.

Lønn etter avtale. Gode pensjonsvilkår. Taushetserklæring underskrives ved tilsettelse.

Den Overnasjonale Staten

img 20200530 143528 01

Om bakgrunnen for opprettelsen av Marionettkabinettet i Gnore 
The e-Highway2050 project

The e-Highway2050 project is supported by the EU Seventh Framework Programme and is aimed at developing a methodology to support the planning of the Pan-European Transmission Network, focusing on 2020 to 2050, to ensure the reliable delivery of renewable electricity and pan-European market integration. The project will result in a modular development plan for possible electricity high- ways and options for a complete pan-European grid architecture, based on various future power system scenarios.

 

 TWENTIES project - supported by EU and Seventh Framework Programme
Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 10 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDette er politikk gjennom Regjering og Storting.Det er ikkje noko Naturvernforbundet arbeider med, men vi registrerer kva rammeverk som er ...
Terje Sundsbø 11 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrDu svarer ikke på spørsmålet. Er det vanlig praksis i Naturvernforbundet?
Geir Ole Sætremyr 22 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse