Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
Del på Facebook
– Uten Anja Solvik og Bunadsgeriljaen, ville vi garantert ikke sett samme folkeengasjement angående landets helsepolitikk generelt. Her poserer Anja Solvik sammen med kronikkforfatter Vidar Holm etter Bunadsgeriljaens aksjon og markering 19. juni 2021 i Kristiansund. Foto: Steinar Melby / KSU.NO
– Uten Anja Solvik og Bunadsgeriljaen, ville vi garantert ikke sett samme folkeengasjement angående landets helsepolitikk generelt. Her poserer Anja Solvik sammen med kronikkforfatter Vidar Holm etter Bunadsgeriljaens aksjon og markering 19. juni 2021 i Kristiansund. Foto: Steinar Melby / KSU.NO
Dette er et debattinnlegg. Innholdet gir uttrykk for skribentens meninger og holdning.

Det uttrykkes nå stor bekymring for prosjekter i Romsdalen. Deriblant det såkalte "fellessykehuset".

Man skulle tro en stortingsrepresentant fra M&R snakket om hele fylket han er innvalgt i fra. Om "fellessykehuset" står for fall er det vel tragisk også for Nordmøre og til dels Sunnmøre? Eller nei, var det ikke sånn allikevel når alt kommer til alt?

Med et Hjelset som allerede er krympet med over 20 000 kvadratmeter fra opprinnelig plan og mer kan komme i tillegg til at prisen blir mye høyere enn antatt, vil jeg nesten gå langt som å si at vi er hørt av høyere makter om nå "fellessykehuset" havarerer.

Uansett vil det være behov for sykehusbygget i Kristiansund på grunn av plassmangel om det blir noe på Hjelset eller Molde sykehus fortsetter driften. Derfor er det nå uhyre viktig at alle politiske krefter på Nordmøre jobber for å sikre så mange funksjoner som overhodet mulig ved sykehusbygget på Nordmøre.

Det forundrer ikke meg om noen nå litt lenger sør i fylket nå vil gå for 0 alternativet om Hjelset strander, med oppgradering samt utvidelse av sykehuset på Molde. Derfor er ingen grunn til å hvile på noen imaginære laurbær her.

Jeg vil også nytte høvet til å takke Bunadsgeriljaen for sin innsats. Uten deres arbeid og engasjement ville vi garantert ikke sett samme folkeengasjement angående landets helsepolitikk generelt. Selv om hovedfokuset har vært på tilbudet og kvaliteten for de av oss som setter barn til verden.

Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.
  • Denne kommentaren er avpublisert.
    Svein Erik Leren · 2 år siden
    Fellessykehuset havarerer ikke Holm. Det gjør imidlertid trønderprosjektet ditt ser det ut til.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDette er politikk gjennom Regjering og Storting.Det er ikkje noko Naturvernforbundet arbeider med, men vi registrerer kva rammeverk som er ...
Terje Sundsbø 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrDu svarer ikke på spørsmålet. Er det vanlig praksis i Naturvernforbundet?
Geir Ole Sætremyr 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 3 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 3 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse