Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
Steinar Melby
Artikkel
27 november 2020 10:18
Del på Facebook
Reidar Kjelle (t.v.) og Svein Gustav Olsen i foreningen Næringshistorie Nordmøre selger ut bøker på billigsalg før jul. Foto: Steinar Melby, KSU.NO
Reidar Kjelle (t.v.) og Svein Gustav Olsen i foreningen Næringshistorie Nordmøre selger ut bøker på billigsalg før jul. Foto: Steinar Melby, KSU.NO
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Næringshistorie Nordmøre er en forening som ble startet i august 2018 og er en direkte fortsettelse av stiftelsen Maritim Historie Nordmøre som ble oppløst. 

I likhet med den tidligere stiftelsen var intensjonen at foreningen fortsatt skulle satse på å gi ut bøker om næringshistorien på Nordmøre og foreningen har flere solide lokalhistorieprosjekter i bokform.

– Fremtidig vil vi  på bakgrunn av tilegnet erfaring og ressursmessige hensyn, sannsynligvis nedtone noe av denne ambisiøse virksomheten. Arbeidet med flere av bøkene har vært omfattende og sannsynligvis umulig å få gjennomført uten solid backup fra lokalt næringsliv og vi nevner spesielt SpareBank 1 Nordvest, sier den nye styrelederen i foreningen, Svein Gustav Olsen.

Julesalg hver lørdag før jul

Foreningen overtok Stiftelsens lager av tidligere utgitte bøker og ønsker nå å selge store deler av dette.

  • Storvik- nybygg og produksjon
  • Storvik - fra havari til suksess
  • Med kaffe og svele over fjorden (Kun 20 bøker igjen)
  • Fra første til siste hal
  • Kampen om ressursene

Med priser ned til kroner 50,- og evt en pakkepris på kroner 400,- for alle bøkene samlet, skulle vi tro dette er et tilbud som vil smake før jul, sier Reidar Kjelle. 

– I den grad smittevernregler tillater det, byr vi også på en kaffekopp, avslutter Svein Gustav Olsen.

Foreningen har et eget lokale i Storgata 9 i Kristiansund - like ved handelssenteret Storkaia Brygge.

127243820 119153366675488 1136927776818018323 o

Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 3 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDette er politikk gjennom Regjering og Storting.Det er ikkje noko Naturvernforbundet arbeider med, men vi registrerer kva rammeverk som er ...
Terje Sundsbø 3 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrDu svarer ikke på spørsmålet. Er det vanlig praksis i Naturvernforbundet?
Geir Ole Sætremyr 3 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 3 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 4 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 4 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse