Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
NTB
Artikkel
NTB
22 oktober 2022 10:03
Del på Facebook
Vipps og MobilePay slår seg sammen. Foto: Gorm Kallestad / NTB
Vipps og MobilePay slår seg sammen. Foto: Gorm Kallestad / NTB
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

EU-kommisjonen har godkjent fusjonen mellom Vipps og MobilePay.

Det betyr at de to digitale lommebøkene i Norge, Danmark og Finland blir slått sammen til én nordisk utfordrer i det internasjonale betalingsmarkedet.

Det nye konsernet er forventet å bli en realitet fra 1. november 2022, opplyser Vipps i en pressemelding.

De to selskapene som nå slår seg sammen, representerer til sammen nærmere 11 millioner forbrukere, 400.000 bedrifter – og brukes 900 millioner ganger i året.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Når fusjonen er gjennomført, vil det nye konsernet ha over 650 ansatte på tvers av Finland, Danmark, Litauen og Norge. Selskapet skal ha hovedkontor i Oslo.

De norske bankene som står bak Vipps, kommer til å eie 72,2 prosent av det nye selskapet, mens Danske Bank skal eie 27,8 prosent.

(©NTB)

Annonse
Annonse

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

@Geir Ole SætremyrDu svarer ikke på spørsmålet. Er det vanlig praksis i Naturvernforbundet?
Geir Ole Sætremyr 11 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 15 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu har I ein tidlegare kommentar uttalt at eg ikkje er forankra I Naturvernforbundet.  Då har eg utfordra deg til ...
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse