Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
NTB
Artikkel
NTB
20 november 2023 00:53
Del på Facebook
Etter å ha landet på Gardermoen søndag kveld er det slutt for Boeing 737 hos flyselskapet SAS. Nå er det kun Airbusfly i flåten til flyselskapet. Bildet viser et Boeing 737–600. Foto: Johan Nilsson / NTB
Etter å ha landet på Gardermoen søndag kveld er det slutt for Boeing 737 hos flyselskapet SAS. Nå er det kun Airbusfly i flåten til flyselskapet. Bildet viser et Boeing 737–600. Foto: Johan Nilsson / NTB

Søndag gjennomførte SAS den siste flyturen med flytypen Boeing 737. Framover er det kun fly fra Airbus i selskapets flystall.

Arbeidshesten Boeing 737 har vært i bruk i SAS gjennom 25 år, men søndag kveld var det slutt for flytypen da den siste ruteflygningen ble gjennomført.

Etter en nesten tre timer lang spesialtur fra Stockholm til Oslo, med en sving via København for å vinke farvel, er det over for Boeing 737 i kommersiell tjeneste hos SAS, skriver E24.

Flyturen inkluderte to såkalte lowpass – der man flyr ned til like over landingshøyde og deretter stiger igjen – samt et forsøk på å skrive tallet 700 på himmelen.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Kaptein på den siste turen var Edward Jerejian og styrmann var Aina Lokøy.

Etter at det siste flyet landet, har SAS nå kun fly fra europeiske Airbus i rutetrafikk.

SAS beholder dog ett 737-fly i flåten, det skal brukes til medisinske flyginger for Forsvaret. For tiden er oppdraget å frakte skadde personer fra grensen ved Ukraina til europeiske sykehus.

(©NTB)

Annonse
Annonse

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr Nylig E39 – Livsnerven på Vestlandet
@Terje SundsbøKva er definisjonen av Molde sentrum, og kva er forskjellen på Molde og Sjøholt kva gjeld trafikk generert frå E39/E136? 
Terje Sundsbø 1 timer siden E39 – Livsnerven på Vestlandet
Hvordan vil Frank Sve (Frp) prioritere fergeavløsning for de to store og folkerike øyene Gossen og Otrøya sammen med andre ...
Geir Ole Sætremyr 5 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDette er politikk gjennom Regjering og Storting.Det er ikkje noko Naturvernforbundet arbeider med, men vi registrerer kva rammeverk som er ...
Terje Sundsbø 5 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrDu svarer ikke på spørsmålet. Er det vanlig praksis i Naturvernforbundet?
Geir Ole Sætremyr 6 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 6 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse