Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil
NTB
Artikkel
NTB
20 november 2023 00:53
Del på Facebook
Etter å ha landet på Gardermoen søndag kveld er det slutt for Boeing 737 hos flyselskapet SAS. Nå er det kun Airbusfly i flåten til flyselskapet. Bildet viser et Boeing 737–600. Foto: Johan Nilsson / NTB
Etter å ha landet på Gardermoen søndag kveld er det slutt for Boeing 737 hos flyselskapet SAS. Nå er det kun Airbusfly i flåten til flyselskapet. Bildet viser et Boeing 737–600. Foto: Johan Nilsson / NTB

Søndag gjennomførte SAS den siste flyturen med flytypen Boeing 737. Framover er det kun fly fra Airbus i selskapets flystall.

Arbeidshesten Boeing 737 har vært i bruk i SAS gjennom 25 år, men søndag kveld var det slutt for flytypen da den siste ruteflygningen ble gjennomført.

Etter en nesten tre timer lang spesialtur fra Stockholm til Oslo, med en sving via København for å vinke farvel, er det over for Boeing 737 i kommersiell tjeneste hos SAS, skriver E24.

Flyturen inkluderte to såkalte lowpass – der man flyr ned til like over landingshøyde og deretter stiger igjen – samt et forsøk på å skrive tallet 700 på himmelen.

Annonse
Annonse

Kaptein på den siste turen var Edward Jerejian og styrmann var Aina Lokøy.

Etter at det siste flyet landet, har SAS nå kun fly fra europeiske Airbus i rutetrafikk.

SAS beholder dog ett 737-fly i flåten, det skal brukes til medisinske flyginger for Forsvaret. For tiden er oppdraget å frakte skadde personer fra grensen ved Ukraina til europeiske sykehus.

(©NTB)

Annonse
Annonse
Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 3 dager siden Møreaksen er det eneste alternativet
@Terje SundsbøDu marmar på med ditt og spissformuleringar.
Terje Sundsbø 3 dager siden Møreaksen er det eneste alternativet
@Geir Ole SætremyrDu har rett i at realisme er en dyd – gratis ferge koster staten dyrt. Fergeavløsningsprosjekter blir derfor mer lønnsomme ...
Geir Ole Sætremyr 4 dager siden Møreaksen er det eneste alternativet
@Terje SundsbøRealisme er også ein dyd. Sande Fastllandssamband AS har eksistert i 20 år+. Urealistisk. Nå oppgraderast fergebåsane på 4 stopp ...
Terje Sundsbø 4 dager siden Møreaksen er det eneste alternativet
@Geir Ole SætremyrDu har altså brukt snart én time på å vente på ferger, og brukt nesten én time om bord på ...
Geir Ole Sætremyr 4 dager siden Møreaksen er det eneste alternativet
@Terje SundsbøDer er ein feil ved oppsettet over forbruk på ferga mellom Vestnes og Molde. Ikkje samme frekvens på lørdag, søndag ...
Geir Ole Sætremyr 4 dager siden Møreaksen er det eneste alternativet
@Terje SundsbøDersom du har et snev av geografikunnskap vil du ha fått med deg at eg på vei til Sandsøya så ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse