Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
Kristin Sørheim
Ytring
13 april 2020 18:35
Del på Facebook
Kristin Sørheim, leder i samferdselsutvalget i Møre og Romsdal fylke. Foto: Sp
Kristin Sørheim, leder i samferdselsutvalget i Møre og Romsdal fylke. Foto: Sp
Dette er et debattinnlegg. Innholdet gir uttrykk for skribentens meninger og holdning.
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Av: Kristin Sørheim (Sp), leder i samferdselsutvalget i Møre og Romsdal fylke

Vent med liberalisering av drosjenæringa!

Regjeringa, med samferdselsministeren frå FrP i spissen, vedtok å liberalisere drosjenæringa i landet, med verknad frå 1. juli 2020.

Møre og Romsdal fylkeskommunen gjekk imot denne lovendringa. Grunnen var at fleirtalet både i førre og sitjande fylkesting meinte at drosjenæringa var ganske godt organisert som ho var. Med mindre justeringar ville næringa kunne fungere enda betre. Vi såg for oss at drosjenæringa skulle vere ein viktig del av det samla kollektivtilbodet i fylket, der bussruter med svært få passasjerar kunne erstattast med bestillingsdrosje og gje eit betre og meir fleksibelt tilbod. Også i ei framtid med meir autonome køyretøy vil drosjenæringa kunne ha ei viktig rolle. Med fri konkurranse i ein liten marknad, utan krav til køyreplikt og utan organisering gjennom sentralar, vurderte vi at eit slikt frislepp ville føre til konkursar i næringa. Etter kvart ville vi kunne få eit «ikkje-tilbod» i store deler av fylket. Vi meinte og det ville opne for dårlegare lønns- og arbeidsvilkår i næringa. Særleg vil distriktskommunane risikere å miste tilbodet.

Drosjenæringa tek vare på eit viktig samfunnsoppdrag. Dei skal vere tilgjengeleg heile døgnet og over heile landet når det trengst køyring, anten det er til skule, til pasientreiser eller til andre nødvendige oppdrag. Som Anne Haabeth Rygg i Oslo Høyre skriv i Nettavisen 28.mrs, etter koronakrisa: «Vi tar for gitt at de aldri er langt unna når vi trenger dem». Da er ikkje frislepp og fleire løyve svaret, og det ser vi særleg i denne krisetida. Difor har Møre og Romsdal fylkeskommune – og dei andre fylkeskommunane – bede om at fristen for frislepp vert utsett. Mellom mange andre saker som kjem i bakgrunnen i desse koronatidene, er også førebuinga til å setje i verk denne reforma.

Drosjenæringa fungerer, den trengst i beredskapssamanheng, den trengst over heile landet, til ei kvar tid. Da trengst regulering. Det er ein av fleire lærdommar vi kan ta inn over oss no. FrP har sagt dei vil vurdere utsetjing. Det bør eit fleirtal på Stortinget også gå inn for, og så går det a å vurdere om heile reforma faktisk er feil!

Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Ferger er miljøverstinger. De har et enormt energiforbruk grunnet stor vannmotstand.Elbiler som kjører fergefritt er en miljøvinner.
Alle meningsmålinger viser at folket ønsker å reise fergefritt. Det inkluderer også de som foretrekker Romsdalsaksen, en fergefri kryssing av ...
@Terje SundsbøOg?
@Geir Ole SætremyrSvaret ditt står til stryk.
Hans-Peter Kaaresen 6 dager siden Er fergefri E39 realistisk?
Fornuftige refleksjoner Paul!  Det som blir det aller viktigste er å bytte ut regjeringen i september 2026, slik at fornuften ...
Ketil Strand Andersen 14 dager siden Anbefales å ta et besøk til Kvernes
Nå forstod jeg hvorfor det kalles stavkirke!
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse