Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
Del på Facebook
Foto: Kurt Helge Røsand / KSU.NO
Foto: Kurt Helge Røsand / KSU.NO
Dette er et debattinnlegg. Innholdet gir uttrykk for skribentens meninger og holdning.
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Lokalisering av felles kontor for Nav mellom Kristiansund og Molde har framprovosert et initiativ om samarbeid fra ROR, ordførerne i Romsdalsregionen og da spesielt ordfører Dahl i Molde.

Eneste grunnen for invitasjonen om samarbeid mistenkes at man i Romsdalsregionen oppfatter at dette er en lokalisering de sannsynligvis taper.

I Romsdals Budstikke kan vi lese: «ROR vil beholde Nav-kontorene i både Molde og Kristiansund: – Uheldig å få en ny kamp» (krever abonnement).

«Dersom Nav likevel skulle opprettholde sitt tidligere vedtak om felles lokalisering peker regionrådet på flere argument for å velge Molde som kontorsted. – Dette er en debatt vi ikke ønsker velkommen. Skulle det likevel bli en kamp mellom byene vil vi naturligvis arbeide for å opprettholde det sterke fagmiljøet vi har i Molde med langt flere Nav-ansatte enn i Kristiansund, avslutter Torgeir Dahl» i Romsdal Budstikke.

Hvis det skal enes om at Nav skal være delt på de to byene så er det en forutsetning som er et krav til ROR og ordfører Dahl i Molde. Det samme må gjelde sykehusene i de to byene. Med føde og akutt i Kristiansund. Dette er en forutsetning for å kunne tenke tanken om å samarbeide når det gjelder de aktuelle arbeidsplassene på Nav. Inntil det har vi strengt tatt ikke noe å diskutere.

Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 7 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 11 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 22 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu har I ein tidlegare kommentar uttalt at eg ikkje er forankra I Naturvernforbundet.  Då har eg utfordra deg til ...
Anne Mari Sandshamn 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøSå klart Skålavegen er et fergeavløsning! Den erstattet en fergerute, ikke sant?  
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse