Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
Del på Facebook
Kristiansund sykehus. Illustrasjonsfoto: Steinar Melby / KSU.NO
Kristiansund sykehus. Illustrasjonsfoto: Steinar Melby / KSU.NO
Dette er et debattinnlegg. Innholdet gir uttrykk for skribentens meninger og holdning.
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Kristiansund Arbeiderparti er glade for at den nye regjeringen åpner for å fortsette drift av fødeavdelingen i Kristiansund.

Innsatsen fra Kristiansund og Nordmøre har gitt resultat. Mange har kjempet en årelang kamp for rettferdighet.  Politiske partier, tillitsvalgte, sykehusansatte og bunadsgerilja har lagt ned mange timer i samtaler, forhandlinger, demonstrasjoner og skrevet milevis med innlegg. Vel blåst alle sammen!

For Kristiansund Arbeiderparti har det å redde fødeavdelingen, vært vår viktigste prioritering. Alt ville avhenge av å få en ny regjering, og det fikk vi.  Vi har jobbet inn mot regjeringsforhandlingene, og har nå oppnådd en viktig milepæl ved at vi spesifikt ble omtalt i den nye regjeringsplattformen. En stor honnør og anerkjennelse for den jobben som er gjort i Senterpartiet både lokalt og sentralt.

Vi må nå jobbe iherdig i tiden fram mot at fellessykehuset står ferdig. Vi må nå være vaktbikkjer for at rekrutteringen i Helse Møre og Romsdal gjøres, slik at vi sikrer et godt og forsvarlig fødetilbud, ikke bare på Nordmøre, men også på Hjelset. Dette er de klare forutsetningene som ligger i Hurdalplattformen.

Vi noterer oss at dette skal finansieres med en egen tiltakspakke, som vil komme i tillegg til fellessykehuset sine økonomiske rammer.  Dette forteller oss at man seriøst vil få til dette.

Kristiansund Arbeiderparti har en forhåpning om at et slikt vedtak nå kan gi gode vilkår for samarbeid om et best mulig sykehustilbud tilbud både på Nordmøre og i Romsdal. Det vil best tjene befolkningen som skal bruke sykehusene våre.

Av: Berit Tønnesen, leder Kristiansund Arbeiderparti

Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 10 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDette er politikk gjennom Regjering og Storting.Det er ikkje noko Naturvernforbundet arbeider med, men vi registrerer kva rammeverk som er ...
Terje Sundsbø 11 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrDu svarer ikke på spørsmålet. Er det vanlig praksis i Naturvernforbundet?
Geir Ole Sætremyr 22 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse