Annonse
KSU – Vipps – desktop
Frank Sve, stortingsrepresentant for FrP
Ytring
Frank Sve, stortingsrepresentant for FrP
20 april 2022 08:49
Del på Facebook
Illustrasjon: Rambøll
Illustrasjon: Rambøll
Dette er et debattinnlegg. Innholdet gir uttrykk for skribentens meninger og holdning.
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Svar til Rasmus Rasmussens innlegg «Frank Sve – 70 prosent bløff?» publisert 19. april 2022.

Det er 100 prosent sikkert at Statsministeren klart har sagt at store samferdselsprosjekt kan bli utsatt på grunn av krigen i Ukraina, like sikkert er det at Møreaksen er tidenes luftslott.

Annonse
Annonse

Det er 100 prosent sikkert at råvareprisene på absolutt alt av grunnlag for bygging av nye samferdselsprosjekt har stege til himmels. Spesielt stål, betong, sprengstoff osv. Spesielt rammar dette prosjekt slik som Møreaksen.

Det er 100 prosent sikkert at Møreaksen ikkje kjem til å koste 24 milliard, og med gjeldande kostnadsvekst vil dette prosjektet sikkert bikke 40 milliard kr.

Det er 100 prosent sikkert at Nye veier as trenger meir pengar til sin portefølje, dette synes sikkert når ein no ser utsettelsene av prosjekt som har kome. Dette gjelder ganske sikkert også for E136 Vestnes–Bjorli.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Det er 100 prosent sikkert at det eg snakka om å prioritere E136 Ålesund–Dombås, var omtalt Ålesund–Digerneset–Tresfjordbrua. Dette området på E136 ligg IKKJE i Nye Veier as sin portefølje.

Det er 100 prosent sikkert at Møreaksen aldri blir likestilt med utsatte øysamfunn som no får gratis ferjer, og som Nordøyvegen sjølvsagt også må nyte godt av.

Det er 100 prosent sikkert at dersom 40–50 milliard kr blir kasta vekk på Møreaksen, så vil dette ramme resten av samferdselsprosjekta i fylket i mange tiår.

I meir enn 30 år har ein venta på 1–2 milliard kr til E136 Ålesund–Bjorli utan å få dette. Korleis Rasmussen kan meine at dette kan skje raskare ved å sløse vekk mange titals milliard kr på Møreaksen, forstår kun Rasmussen.

Annonse
Annonse
Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Ketil Strand Andersen 16 timer siden Skremmende fremtidsscenario
Bra innlegg. Valg til neste år, da gjelder det.
Terje Sundsbø 1 dager siden Kostnadsreduksjoner på og med Møreaksen
Hvor lenge kan motstanderne av Møreaksen skjule kostnadene med fortsatt ferge? "Når fergene avløses av Møreaksen frigis enorme mengder strøm, ...
Terje Sundsbø 1 dager siden Kostnadsreduksjoner på og med Møreaksen
@Arne AlmaasFakta er bedre enn fabler, spesielt i diskusjoner om samferdsel. Dine metaforer om elefanter kommer vi ingen vei med. Spesielt ...
Arne Almaas 1 dager siden Kostnadsreduksjoner på og med Møreaksen
@Terje SundsbøDet eneste jeg ønsker å kommentere er at det ikke er vits i å kommentere dialogene du og RR har ...
Terje Sundsbø 2 dager siden Kostnadsreduksjoner på og med Møreaksen
@Arne AlmaasKommentarfeltet benyttes til å diskutere momenter til artikkelen, ikke til å presentere nyheter. Hva er det i artikkelen du ønsker å ...
Terje Sundsbø 2 dager siden Kostnadsreduksjoner på og med Møreaksen
Høyre prioriterer Fergefri E39 Møreaksen: https://www.smp.no/meninger/leserinnlegg/i/8qxqed/hoeyres-prioriteringer-i-nasjonal-transportplanEr det noen privatpraktiserende fogderipolitikere i Høyre Møre og Romsdal som våger å tale Erna ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse