Annonse
Frank Sve, stortingsrepresentant for FrP
Ytring
Frank Sve, stortingsrepresentant for FrP
20 april 2022 08:49
Del på Facebook
Illustrasjon: Rambøll
Illustrasjon: Rambøll
Dette er et debattinnlegg. Innholdet gir uttrykk for skribentens meninger og holdning.
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Svar til Rasmus Rasmussens innlegg «Frank Sve – 70 prosent bløff?» publisert 19. april 2022.

Det er 100 prosent sikkert at Statsministeren klart har sagt at store samferdselsprosjekt kan bli utsatt på grunn av krigen i Ukraina, like sikkert er det at Møreaksen er tidenes luftslott.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Det er 100 prosent sikkert at råvareprisene på absolutt alt av grunnlag for bygging av nye samferdselsprosjekt har stege til himmels. Spesielt stål, betong, sprengstoff osv. Spesielt rammar dette prosjekt slik som Møreaksen.

Det er 100 prosent sikkert at Møreaksen ikkje kjem til å koste 24 milliard, og med gjeldande kostnadsvekst vil dette prosjektet sikkert bikke 40 milliard kr.

Det er 100 prosent sikkert at Nye veier as trenger meir pengar til sin portefølje, dette synes sikkert når ein no ser utsettelsene av prosjekt som har kome. Dette gjelder ganske sikkert også for E136 Vestnes–Bjorli.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Det er 100 prosent sikkert at det eg snakka om å prioritere E136 Ålesund–Dombås, var omtalt Ålesund–Digerneset–Tresfjordbrua. Dette området på E136 ligg IKKJE i Nye Veier as sin portefølje.

Det er 100 prosent sikkert at Møreaksen aldri blir likestilt med utsatte øysamfunn som no får gratis ferjer, og som Nordøyvegen sjølvsagt også må nyte godt av.

Det er 100 prosent sikkert at dersom 40–50 milliard kr blir kasta vekk på Møreaksen, så vil dette ramme resten av samferdselsprosjekta i fylket i mange tiår.

I meir enn 30 år har ein venta på 1–2 milliard kr til E136 Ålesund–Bjorli utan å få dette. Korleis Rasmussen kan meine at dette kan skje raskare ved å sløse vekk mange titals milliard kr på Møreaksen, forstår kun Rasmussen.

Annonse
Annonse
Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 6 timer siden Demokratiets veivalg
@Terje SundsbøKva kullkasting?
Terje Sundsbø 7 timer siden Demokratiets veivalg
@Geir Ole SætremyrKullkasting av planer og utsettelser er kostbart. Det må regjeringen ta på sin kappe. 
Geir Ole Sætremyr 20 timer siden Demokratiets veivalg
@Terje SundsbøHan nevner Tautratunellen og minner på at det kan ta tid. Derfor bør Reknes reserveres. Det ha Molde skusla bort. 
Terje Sundsbø 21 timer siden Demokratiets veivalg
Terje Sundsbø 21 timer siden Demokratiets veivalg
@Geir Ole SætremyrJeg leste oppslaget fra 2009, før Fergefri E39 ble lansert. Reknes er for lengst ute av bildet. Den som ikke ...
Geir Ole Sætremyr 22 timer siden Demokratiets veivalg
@Terje SundsbøFrå folk på utgåande kontrakt.Bru over Julsundet hastar ikkje, men veg mellom Julbøen og Fuglset hastar.  Kaffeslabberas i formannskapssalen.https://midsundingen.no/nyhende/vi-gir-oss-ikkje-for-moreaksen-er-bygd/?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR05-c6vIQLvzJlQXnbLG648T_Ym15RpaisIh90MTlkunDSZBjsEXM3HTKY_aem_XCC4VdLAnflK00jIx7a3lg
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse