Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
Del på Facebook
Foto: Kurt Helge Røsand / KSU.NO
Foto: Kurt Helge Røsand / KSU.NO
Dette er et debattinnlegg. Innholdet gir uttrykk for skribentens meninger og holdning.

Vi er enige med varaordføreren i Kristiansund at forsinkelsen med innfartsveien er uheldig for Gomaskolen, forutsatt at varaordfører Berit Frey er sitert riktig i TK den 22.05.2023.

Vi vil legge til at plasseringen av skole innerst i et stille boligfelt, samt forskyvningen av Frei skolene, er uheldig for hele skolestrukturen i Kristiansund. Dette har Kristiansund Høyre vært klare på hele tiden.

Vi mener altså at plasseringen av ny skole for barna på St. Hanshaugen, Myra, Brunsvika, Karihola, Stortua, Steinberget, Grautbyen, Skorpa og Goma. Eller store deler av Kirkelandet, Goma og Skorpa, skal legges i ytterste ytterkant av området. Ja, varaordføreren sier det med rene ord. Dette er kun en Gomaskole!

Høyre setter brukere og deres foreldre i første rekke. Vi er ikke tilhengere av hastverksarbeid, spesielt når det ikke er trafikale løsninger på plass en gang. Vi må, vil og skal omgjøre dette om og når vi får mandat fra velgerne i byen til å forandre dette.

Ingen tvil om at Goma skal fornyes, men dette gjøres best med gode gjennomtenkte løsninger. Slik man nå plasserer brannstasjon, sykehjem, skole osv. Virker det litt som om man er desperat etter å ikke tape i Monopol, og dermed setter ut hus og hoteller på måfå. Vi vil ikke ha monopol, men offentlig, privat samarbeid (OPS). Dette vil gjøre at flere får eierskap til sakene, det blir rimeligere for kommunen og man skalper verdier i offentlig og privat sektor.

Vi ser at det haster med utbedring av flaskehalsen i Wilhelm Dalls vei (ved gamle slakteriet) men her må vi forholde oss til at når dette nå først blir utsatt, så bør dette komme opp etter valget i høst. Slik at man ikke sender regningen, og ansvaret, i fanget på det nye Bystyret, men at dette kommer opp for det nyvalgte bystyret. Høyre er i alle fall med på å ta utfordringene der, som vi også er i forhold til skole strukturen. Denne byen trenger forandring!

Annonse
Annonse
Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 30 minutter siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 4 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 15 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 17 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Geir Ole Sætremyr 18 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu har I ein tidlegare kommentar uttalt at eg ikkje er forankra I Naturvernforbundet.  Då har eg utfordra deg til ...
Anne Mari Sandshamn 19 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøSå klart Skålavegen er et fergeavløsning! Den erstattet en fergerute, ikke sant?  
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse