Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
Del på Facebook
Slik kan skipstunnelen se ut når den står ferdig om noen år. Illustrasjonen viser innseilingen fra Kjøde − i den nordlige enden av skipstunnelen. Foto/illustrasjon: Kystverket/Snøhetta / NTB
Slik kan skipstunnelen se ut når den står ferdig om noen år. Illustrasjonen viser innseilingen fra Kjøde − i den nordlige enden av skipstunnelen. Foto/illustrasjon: Kystverket/Snøhetta / NTB
Dette er et debattinnlegg. Innholdet gir uttrykk for skribentens meninger og holdning.

Ap rydder opp etter Frp på både fergetakster og Stad skipstunnel.

Arbeiderpartiet og Senterpartiet lyser Stad skipstunnel ut på anbud. Dermed følger regjeringen Støre opp lovnadene fra regjeringen Stoltenberg fra 2013.

Høyre og Frp vant valget i 2013, og dermed havnet Stad skipstunnel i møllposen. Ap og Sp måtte trå til igjen for å berge prosjektet fra Frp sine nedprioriteringer.

Frp prøver å gjøre seg høye og mørke på samferdsel i distriktene. Det er det ingen grunn til.

Ikke leverte de på Stad og ikke brukte de penger på statlig vei i fylker som Møre og Romsdal. Det eneste som gikk virkelig opp da Frp styrte samferdselsdepartementet, var fergeprisene.

Annonse
Annonse

Ap og Sp har halvert fergetakstene og gjort øysambandene gratis, og nå har vi også tatt grep på Stad skipstunnel. For kysten og Vestlandet er viktig for oss.

Det viser forskjellene mellom Arbeiderpartiet og Frp. Hvis du vil ha mer sentralisering og privatisering, kan du stemme Frp.

Men hvis du er opptatt av gode skoler, en verdig eldreomsorg og en samferdselspolitikk som også kommer distriktene til gode, må du stemme Arbeiderpartiet 11. september!

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil
Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.
  • Denne kommentaren er avpublisert.
    Espen Heitmann · 7 måneder siden
    Og da var Kjølmoen på tur igjen, bare det og ha mage til og si at AP og SP har halvert fergetakstene er regelrett løgn fra mannen som startet fergeopprøret tilbake til høsten 2019 ved og doble fergetakstene, hadde det ikke vært for at Frp regelrett tvang AP i stortinget til og til og gjennomføre fergeløftet Støre kom med hadde det ikke skjedd noe som helst, og det etter at Frp fikk redusert fergetakstene med 25%..
    Men det skal du ha Kjølmoen, i regjering har dere fått redusert takstene med de siste 25% og kommet med noen få gratis ferger på bekostning av reduserte fergeavganger, men det spiller jo liten rolle når folk flest ikke har råd til og fylle opp tanken eller og betale strømregningen, for ikke og snakke om og ha mat på bordet og betale huslånet..
    Du og AP/SP/SV er en katastrofe for landet, dessverre vil tragedien dere er fortsette i 2 år til men fylket og kommunene mister dere, folket har fått nok av dere og du er en av få som ikke har forstått hvorfor

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 23 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDette er politikk gjennom Regjering og Storting.Det er ikkje noko Naturvernforbundet arbeider med, men vi registrerer kva rammeverk som er ...
Terje Sundsbø 23 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrDu svarer ikke på spørsmålet. Er det vanlig praksis i Naturvernforbundet?
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse