Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
Del på Facebook
Jon Ingar Eik. Foto: Romsdalsaksen
Jon Ingar Eik. Foto: Romsdalsaksen
Dette er et debattinnlegg. Innholdet gir uttrykk for skribentens meninger og holdning.

Romsdalsaksen AS har mistet et solid styremedlem med at Jon Ingar Eik døde uventet. Uka før var vi sammen på et av våre mange styremøter, og han var like munter som alltid.

Hans engasjement, pågangsmot og hans litt godmodige måte å skrive innlegg på vil bli sårt savnet. Jon Ingar sin årelange og uredde kamp mot «Goliat» står det stor respekt av.

Jon Ingar hadde solid forståelse for veibygging og hvilke parametere som er viktig for AS Norge – enten det gjelder effektivitet, økonomi eller miljø. Han sa klart ifra til omverdenen når han opplevde urettferdighet eller at noen misbrukte sin makt.

Vi kjente Jon Ingar mest gjennom sin utrettelige kamp for gode vegløsninger over Romsdalsfjorden, men lærte han å kjenne på andre områder også. En omvisning med egen båt rundt Veøya og flott beretning om Veøya sin historie var en høydare.

Vi vil ære hans arv ved å fortsette det viktige arbeidet han var med å starte. Hans engasjement, pågangsmot og rettferdighetssans er gode rettesnorer videre fremover.

Vi vil savne deg Jon Ingar.

Annonse
Annonse
Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDette er politikk gjennom Regjering og Storting.Det er ikkje noko Naturvernforbundet arbeider med, men vi registrerer kva rammeverk som er ...
Terje Sundsbø 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrDu svarer ikke på spørsmålet. Er det vanlig praksis i Naturvernforbundet?
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse