Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
Del på Facebook
Foto: Terje Pedersen / NTB
Foto: Terje Pedersen / NTB
Dette er et debattinnlegg. Innholdet gir uttrykk for skribentens meninger og holdning.

FrP har heile tida meint at vegane mellom fjordane er viktigast å prioritere, dette for å sikre trafikksikre vegar og hindre dødsulykker.

Dette er prosjekta:

  • «dødsvegen» E39 Solevågseidet–Veibust–Blindheim til Moa
  • E-136 Moa til Vestnes og vidare til Bjorli. (Exportvegen)
  • Voldatunellen
  • E39 Ørsta–Festøy
  • E-39 forbi Batnfjorden
  • Rv. 70

Og for ikkje å gløyme ein viktig aust-vest korridor rv. 15 Strynefjellet med arm til Geiranger.

Møreaksen er no sjanselaus i NTP samanheng, når endeleg no Høgre også her i fylket har teke til vettet.

Annonse
Annonse

Sitat:

– Støre-regjeringens manglende vilje til å satse på samferdsel gir oss store utfordringer. Alle prosjekt blir satt på vent, og i mellomtiden mister folk livet på utrygge veger. Vi må prioritere veiutbedring mellom byene for å sikre innbyggere og næringsliv, sier Molvær.

Dette betyr i praksis at Møreaksen er sjanselaus i NTP behandlinga som no vil foregå i mai /juni mnd på Stortinget.

Sp/Ap-regjeringa vil anten danne fleirtal for ny NTP med SV, som klart er imot Møreaksen, eller danne fleirtal med FrP/Høgre som heller ikkje prioriterar Møreaksen.

Så vil kampen fortsette i ny FrP/Høgre regjering i 2025 for å skrinlegge Møreaksen for godt, eit knallsterkt FrP er garantisten for at ein får skrinlagt sløseriprosjektet Møreaksen ein gong for alle, og stappa dette galskapens prosjekt langt ned i søppelkassa»

Annonse
Annonse
Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.
  • Denne kommentaren er avpublisert.
    Geir M Punnerud · 2 måneder siden
    Om dette blir realisert, at Ma aldri blir bygd, er musikk for mine ører.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDette er politikk gjennom Regjering og Storting.Det er ikkje noko Naturvernforbundet arbeider med, men vi registrerer kva rammeverk som er ...
Terje Sundsbø 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrDu svarer ikke på spørsmålet. Er det vanlig praksis i Naturvernforbundet?
Geir Ole Sætremyr 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse