Annonse
KSU – Vipps – desktop
Frank Sve, 1. nestleder i Transport- og kommunikasjonskomiteen Stortingsrepresentant (FrP)
Ytring
Frank Sve, 1. nestleder i Transport- og kommunikasjonskomiteen Stortingsrepresentant (FrP)
19 februar 2024 12:26
Del på Facebook
Foto: Terje Pedersen / NTB
Foto: Terje Pedersen / NTB
Dette er et debattinnlegg. Innholdet gir uttrykk for skribentens meninger og holdning.

FrP har heile tida meint at vegane mellom fjordane er viktigast å prioritere, dette for å sikre trafikksikre vegar og hindre dødsulykker.

Dette er prosjekta:

  • «dødsvegen» E39 Solevågseidet–Veibust–Blindheim til Moa
  • E-136 Moa til Vestnes og vidare til Bjorli. (Exportvegen)
  • Voldatunellen
  • E39 Ørsta–Festøy
  • E-39 forbi Batnfjorden
  • Rv. 70

Og for ikkje å gløyme ein viktig aust-vest korridor rv. 15 Strynefjellet med arm til Geiranger.

Møreaksen er no sjanselaus i NTP samanheng, når endeleg no Høgre også her i fylket har teke til vettet.

Annonse
Annonse

Sitat:

– Støre-regjeringens manglende vilje til å satse på samferdsel gir oss store utfordringer. Alle prosjekt blir satt på vent, og i mellomtiden mister folk livet på utrygge veger. Vi må prioritere veiutbedring mellom byene for å sikre innbyggere og næringsliv, sier Molvær.

Dette betyr i praksis at Møreaksen er sjanselaus i NTP behandlinga som no vil foregå i mai /juni mnd på Stortinget.

Sp/Ap-regjeringa vil anten danne fleirtal for ny NTP med SV, som klart er imot Møreaksen, eller danne fleirtal med FrP/Høgre som heller ikkje prioriterar Møreaksen.

Så vil kampen fortsette i ny FrP/Høgre regjering i 2025 for å skrinlegge Møreaksen for godt, eit knallsterkt FrP er garantisten for at ein får skrinlagt sløseriprosjektet Møreaksen ein gong for alle, og stappa dette galskapens prosjekt langt ned i søppelkassa»

Annonse
Annonse
Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.
  • Denne kommentaren er avpublisert.
    Geir M Punnerud · 10 måneder siden
    Om dette blir realisert, at Ma aldri blir bygd, er musikk for mine ører.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Ketil Strand Andersen 6 timer siden Etterlyser rømling internasjonalt
TK viser usladdet bilde.
Terje Sundsbø 3 dager siden Slutt med svada Sve!
@Geir Ole SætremyrOgså kvalitetssikringen fra KS2 rapporten viser altså at transportgrunnlaget på Møreaksen, selv med høye bompriser, er større enn med ferge.Utslippene ...
Geir Ole Sætremyr 3 dager siden Slutt med svada Sve!
@Terje SundsbøEg har bedt om innsyn i Effekt-rapporten som SVV sende til TØI som utfyllende utrekningar som TØI/Dovre skulke kvalitetssikre.Det som ...
Terje Sundsbø 3 dager siden Slutt med svada Sve!
@Geir Ole SætremyrKS2-analysen viser at transportgrunnlaget på Møreaksen, selv med høye bomsatser, er større enn med ferge. Jeg gjentar - dette er fra ...
Geir Ole Sætremyr 4 dager siden Slutt med svada Sve!
@Terje SundsbøEr klar over at SVV brukar standard programvare for beregningene.  Men, blir det meir riktig?Der er vel ei smertegrense for ...
Terje Sundsbø 4 dager siden Slutt med svada Sve!
@Geir Ole SætremyrKS2-analysen viser at transportgrunnlaget på Møreaksen, selv med høye bomsatser, er større enn med ferge.
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse