Når statens vegvesen region midt, Kjerringsundet as/Aukra kommunen bryter grunnlovas paragraf 75, er det slett ikkje nokon spøk lenger.
Det blir direkte pinleg for samferdselminister Jon Ivar Nygård som må slite med slike undersåtte i Statens vegvesen som medfører at statsråden må stå «skulerett» i Stortinget og berre innrømme fadesen ikring Møreaksen-prosjektet.
25 mill. kr har Aukra kommune betalt ut til Kjerringsundet AS, til felles riggområde for Kjerringsundet og Møreaksen / Statens vegvesen.
Såleis ser det ut til at Aukra faktisk har betalt for statlige utgifter, der ordføraren altså no ser ut til å bekrefte brotet på grunnlova, utan at han sjølv har forstått alvoret i dette.
Kva blir det neste?
Eg har lenge omtalt dette ikring Møreasken som eit «kartell» og det finnast lite som tyder på noko anna. Referansegruppe for Møreasken er det neste!
Her har Statens vegvesen region Midt oppretta eit «kokelimonkeorgan» leia av dagleg leiar i Møreasken AS, ilag med Kjerringsundet AS, Aukra kommune og andre Møreaksen-tilhengarar, i ei lukka gruppe med fire representantar frå Statens vegvesen med strategisjefen i region Midt i spissen.
Statens vegvesen fører protokoll frå denne referansegruppa som tydelegvis har som formål å drive lobbyverksemd og påverknad mot både statsråd, regjering, departement og Stortinget samt politikarar.
Det nærmer seg etter midt begrep snart tilstandar i regimer vi slett ikkje ynskjer å samanlikne oss med, og kan ikkje godta samrøret mellom Statens vegvesen, Møreaksen as, Kjerringsundet as som har direkte særinteresser i Møreasken, samt Aukra kommune mfl som driver i det lukka rom for å drive med virksomheiter som altså no vert avslørt som brudd på grunnlova.
Dette her er alvorlege brudd på demokratiske prosessar, og jammen begynner eg å lure på kva vi skal med både regjering og Stortinget når vi faktisk har Statens vegvesen samt aksjeselskaper med særinteresser for ulike prosjekt.
Dette her er slett ikkje greit, og framståd direkte som ein stat i staten, som i Møreaksentilfellet har medført at to samferdselsministrar direkte har blitt ført bak lyset. Fyrst Knut Hareide i 2021 og no altså Jon Ivar Nygård.
Vi får alle no inderleg håpe at noko og ein kvar tek til vettet og avlyser heile Møreaksen fadesa, kuttar prosjektet i ny NTP, og begynner å rydde skikkeleg opp i strukturen og regimet i Statens vegvesen, ikkje ein dag for tidleg.
FrP og underteikna har lenge stått aleine imot dette sløseriprosjektet men ser no at fleire andre parti kjem etter, og Møreasken bør vere sjanselaus der mange vil kutte dette prosjektet heilt ut av ny NTP for vårt fylke.