Annonse
KSU – Vipps – desktop
Per Vidar Kjølmoen, næringspolitisk talsperson, Arbeiderpartiet
Ytring
Per Vidar Kjølmoen, næringspolitisk talsperson, Arbeiderpartiet
28 juni 2024 10:24
Del på Facebook
Foto: Kurt Helge Røsand / KSU.NO
Foto: Kurt Helge Røsand / KSU.NO
Dette er et debattinnlegg. Innholdet gir uttrykk for skribentens meninger og holdning.

Frp må lære seg å styre, ikke bare lage styr.

Frp vant fylkestingsvalget i fjor, sammen med Høyre. Frps Hans Olav Myklebust leder samferdselsutvalget i fylket.
Så det er Frps ansvar at ikke mer hadde blitt gjort før Trollstigen ble stengt. Og det er Frps ansvar å få gjort de riktige vedtakene, holde tempo oppe på utredningene, ordne finansiering og sørge for at Trollstigen åpner igjen uten noe unødig sommel.

Det er ei heller nødvendig for Frps Renate Soleim å stille seg opp foran bommen i Isterdalen og forlange at veien skal åpnes igjen umiddelbart. Frp sitter som sagt med makta og kan når som helst foreslå å overprøve faglige anbefalinger i fylkeskommunen, hvis det er noe partiet faktisk mener.

Det er lett å fremme lettvinte forslag og kjøre PR-utspill i avisene, men nå må Frp gjøre jobben sin. Vi i Arbeiderpartiet lover å bidra så godt vi kan for både Frp og de andre som sitter med ansvaret for å få løst dette.

De siste dagene har jeg vært i tett kontakt med Anders Riise (H), Yvonne Wold (SV), Geir Inge Lien (Sp), Line Hoem (Ap) samt en rekke andre statsråder, politikere, folk fra administrasjonen i fylket og bekymra innbyggere. Jeg opplever at alle, på tvers av alle partier, virkelig vil trå til og jobbe sammen for å løse den fortvilte situasjonen så raskt som mulig. Med ett unntak.

Fra Frp, har det vært helt tyst.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil
Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.
  • Denne kommentaren er avpublisert.
    Espen Heitmann · 6 måneder siden
    Så den godeste Kjølmoen mener at Frp og Frp alene skulle på litt over 6 måneder ha ryddet oppi trollstigen etter 8 år med udugelighet fra de rødgrønne med Kjølmoen selv i spissen ?
    Og stille fra Frp ? kanskje for Kjølmoen men neppe for noen andre, etter stengningen tok umiddelbart Frp opp saken i stortinget og ba om midler for omgående rassikring, det ble nedstemt av regjeringen som Kjølmoen er en del av
    Etter og ha blitt avvist av regjeringen gikk Frp til fylket i ett forsøk på og skaffe ett ekstraordinært løn på 50 millioner så rassikringsarbeidet kunne starte før sommerferien, det ville i så fall bety at trollstigen hadde hatt en mulighet til åpning ved sesongstart i 2025, dessverre nektet fylkesordfører Rise og stilte seg på lag med AP og SP i fylket mot Frp Krf og V, så nå er den ferga gått og om det i det hele tatt er mulig og åpne trollstigen i 2025 er usikkert.
    Så at du kommer her og beskylder Frp for sommel og vil overprøve faglige anbefalinger faller på sin egen urimelighet, Frp er det eneste partiet som har vist handlekraft og har fulgt faglige anbefalinger, Regjeringen med AP i spissen har i det som er blitt en tradisjon vist en total mangel på handlekraft og kommer ikke engang med fagre løfter om og hjelpe.
    Konklusjonen på Kjølmoens påstander er igjen "Per du lyver", med andre ord ikke noe nytt fra den kanten.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Terje Sundsbø 2 dager siden Slutt med svada Sve!
@Geir Ole SætremyrOgså kvalitetssikringen fra KS2 rapporten viser altså at transportgrunnlaget på Møreaksen, selv med høye bompriser, er større enn med ferge.Utslippene ...
Geir Ole Sætremyr 2 dager siden Slutt med svada Sve!
@Terje SundsbøEg har bedt om innsyn i Effekt-rapporten som SVV sende til TØI som utfyllende utrekningar som TØI/Dovre skulke kvalitetssikre.Det som ...
Terje Sundsbø 2 dager siden Slutt med svada Sve!
@Geir Ole SætremyrKS2-analysen viser at transportgrunnlaget på Møreaksen, selv med høye bomsatser, er større enn med ferge. Jeg gjentar - dette er fra ...
Geir Ole Sætremyr 3 dager siden Slutt med svada Sve!
@Terje SundsbøEr klar over at SVV brukar standard programvare for beregningene.  Men, blir det meir riktig?Der er vel ei smertegrense for ...
Terje Sundsbø 3 dager siden Slutt med svada Sve!
@Geir Ole SætremyrKS2-analysen viser at transportgrunnlaget på Møreaksen, selv med høye bomsatser, er større enn med ferge.
Geir Ole Sætremyr 4 dager siden Slutt med svada Sve!
@Terje SundsbøDette er di tolking Fram til 2022 tall er bompengesatsane det samme som det svv har brukt I grunnlagsmaterialet.  Det kan ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse