Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
Frank Sve
Ytring
13 november 2018 12:30
Del på Facebook
Frank Sve, Fylkesleiar og Gruppeleiar i Møre og Romsdal FrP. Foto: Vidar Ruud / NTB scanpix
Frank Sve, Fylkesleiar og Gruppeleiar i Møre og Romsdal FrP. Foto: Vidar Ruud / NTB scanpix
Dette er et debattinnlegg. Innholdet gir uttrykk for skribentens meninger og holdning.
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Skal vi tru på fylkesrådmannen sine framlegg, der Statens vegvesen vert brukt som sannhetsvitne ang Nordøyvegen, er nok Møreaksen historie. 

Fylkesrådmannen radbrekke sitt eige fylke på eit vis, som ivertfall gjer det totalt umogeleg å kunne sjå føre seg at Møre og Romsdal fylkeskommune, skal vere i stand til å still bankgaranti for Møreaksen på 30–40 milliard kr.

Jau, for det er slik. Fylkeskommunen må stille bankgaranti for eit framtidig riksvegprosjekt over Romsdalsfjorden. – Og alle ser no at det kan en berre gløyme, raskast råd.

Er då flytebruer, Romsdalsaksen eller ferjer einaste alternativet for kryssing av Romsdalsfjorden? Ja, mykje tydar på det.

Fylkesrådmannen viser i ein gjennomgang med visning til STVV at alle prosjekt her i landet vert ca 20 % dyrare frå anbodsutlysing til ferdigstilling. Frå før veit vi at dei fleste prosjekt vert ca 40 % dyrare frå anslag reguleringsplan til ferdigstillelse.

Sjølve fjordkryssinga over Møreaksen er sett til 14,4 milliard kr frå selskapet sjølv. Om dette er meir som "tenk på eit tal" kan mykje tyde på, med bakgrunn i erfaringstall frå anboda på til dømes Rogfast.

Ingen klarer å begripe at tilsvarande tall for Møreaksen ikkje skulle vere gjeldande, og at kostnadane for Møreaksen såleis for sjølve fjordkryssinga må bli godt over 20 milliard kr. Det samme er tilbakemeldingar med spørsmål om realisme frå andre svært tunge fagmiljø rundt omkring i landet.

På Rogfast skal tunellen, firefelts, på 390 m djup, koste ca 17 milliard kr, den er 27 km lang. Omregna til Møreaksen sin 16 km tunell, vil denne bli omlag 10 milliard kr. I tillegg skal det byggjast den tredje lengste brua i Verda over Julsundet, som antageligvis ikkje kjem til å koste ei krone under 10 milliard kr.

Med Guttelvik sine tall ang Nordøyvegen, vil dette som då sjølvsagt også må gjelde for Møreaksen, raskt kome opp i 24 milliard kr berre for fjordkryssinga, dvs minst 20% dyrare. I tillegg kjem sjølvsagt enorme kostnadar på land både sør og nord om sjølve fjordkryssinga. 37 milliard kr som står i NTP, er nok ikkje langt ifrå sanninga.

Så kan en berre "drøyme" om å legge inn "Guttelvik metoden" med nytt busstilbud, store vedlikeholdskostnadar og livsløpskostnad med dertil rehabiliteringskostnadar på mangfoldige milliard kr.

Mange uttalar seg om at Møreaksen ikkje er ei sak for fylkeskommunen, men slik er det altså ikkje. Fylkeshuset og dei som vandrar i gangane der, har ivrig støtta opp om Møreaksen, no trur eg dette prosjektet indirekte har fått, – "to torpedoer midtskips" frå det same fylkeshuset.

Bankgaranti til Møreaksen på fleire titals milliard kr, kan alle berre gløyme snarast råd.

Så får vi berre utrede det mykje billegare alternativet med flytebruer og Romsdalsaksen, og kanskje vert ekstra nullutslipsfartøy/ferjer alternativet som vil presse seg fram over Romsdalsfjorden.

Frank Sve
Fylkesleiar og Gruppeleiar i Møre og Romsdal FrP.

Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Terje Sundsbø 1 timer siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Frode HeimenMeget bra forklart. Den som ikke skjønner dette, fordtår rett og slett ikke sammenhengen. I alle fall hvis de fortsatt ...
Terje Sundsbø 1 timer siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Geir Ole SætremyrDu skjønner åpenbart ikke hva du selv skriver. Du har helt rett i at Møreaksen er strekningen Ålesund-Molde. På samme ...
Geir Ole Sætremyr 22 timer siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Terje Sundsbø""Mener du at motstanden mot Møreaksen skyldes at Stortinget ikke følger opp prosjektene i NTP? Om man kjemper mot bevilgninger ...
Terje Sundsbø 23 timer siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Geir Ole SætremyrMotstanden mot Møreaksen spriker i alle retninger. Frp og SV har totalt ulike grunner, og har ingen felles plattform for ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Terje SundsbøHusk at inngangen var fergefri E39, oppfatta som ein skulle slippe ferge over Romsdalsjorden, og andre fergestrekningar frå Kristiansand til ...
Terje Sundsbø 1 dager siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Geir Ole SætremyrIngen har betvilt at uten Møreaksen så er fergeavløsning til Otrøya og Gossen et fylkeskommunalt ansvar. Men det ingen av ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse