Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
Linda Dalseg Høvik, Nordmørslista
Ytring
18 august 2019 13:48
Del på Facebook
Linda Dalseg Høvik. Foto: Terje Holm
Linda Dalseg Høvik. Foto: Terje Holm
Dette er et debattinnlegg. Innholdet gir uttrykk for skribentens meninger og holdning.
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Jeg leser Pål Farstad sitt innlegg vedrørende Møreaksen og det han kaller fasthet i politikken. Et forøvrig veltalende innlegg, men her er vi veldig uenige Pål. 

Enighet i ett og alt hadde nok skapt en fasthet i politiske avgjørelser, men det at vi ikke alltid er enige er ofte det som skaper nye løsninger. Fasthet i politikken må ikke bety at man «står fast» ved løsninger og vedtak som er gjort «i går» uansett hva som skjer. Da står man fast i politikken. 

Som mange påpeker var MA den gang eneste alternativ, og klokhet i politikk må være å skape endringer i de tilfeller hvor bedre alternativ dukker opp. Det å være forkjemper for Romsdalsaksen betyr ikke at man ikke «unner» øyboerne på Midsund fastlandsforbindelse, men det er ikke riktig å sende fergefri E39 gjennom Molde by og over disse øyene for å innfri det.

Ordtaket det er ikke for sent å snu holder seg også i denne saken. Dersom et mer samfunnsnyttig, miljøvennlig og fornuftig alternativ økonomisk sett dukker opp, må det jo være en fornuftig politikk å sette det dårligere alternativet til side. Vi har flere øyer her på Nordmøre som også gjerne skulle hatt fastlandsforbindelse, men vi prøver ikke kutte køa ved å legge E39 over alle sammen. 

Så kan jeg bare oppfordre velgerne til å bruke stemmen sin i årets valg, de lokale valgene og fylkestingsvalget er viktig for regionen din! Bruk stemmen din!

Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Terje Sundsbø 3 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 14 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 16 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Geir Ole Sætremyr 17 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu har I ein tidlegare kommentar uttalt at eg ikkje er forankra I Naturvernforbundet.  Då har eg utfordra deg til ...
Anne Mari Sandshamn 18 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøSå klart Skålavegen er et fergeavløsning! Den erstattet en fergerute, ikke sant?  
Terje Sundsbø 18 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrSpørsmålet var: Jernbane er en av ulike transportløsninger, på samme måte som vei. Da er det vel rimelig at de ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse