Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
Linda Dalseg Høvik, Nordmørslista
Ytring
18 august 2019 13:48
Del på Facebook
Linda Dalseg Høvik. Foto: Terje Holm
Linda Dalseg Høvik. Foto: Terje Holm
Dette er et debattinnlegg. Innholdet gir uttrykk for skribentens meninger og holdning.
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Jeg leser Pål Farstad sitt innlegg vedrørende Møreaksen og det han kaller fasthet i politikken. Et forøvrig veltalende innlegg, men her er vi veldig uenige Pål. 

Enighet i ett og alt hadde nok skapt en fasthet i politiske avgjørelser, men det at vi ikke alltid er enige er ofte det som skaper nye løsninger. Fasthet i politikken må ikke bety at man «står fast» ved løsninger og vedtak som er gjort «i går» uansett hva som skjer. Da står man fast i politikken. 

Som mange påpeker var MA den gang eneste alternativ, og klokhet i politikk må være å skape endringer i de tilfeller hvor bedre alternativ dukker opp. Det å være forkjemper for Romsdalsaksen betyr ikke at man ikke «unner» øyboerne på Midsund fastlandsforbindelse, men det er ikke riktig å sende fergefri E39 gjennom Molde by og over disse øyene for å innfri det.

Ordtaket det er ikke for sent å snu holder seg også i denne saken. Dersom et mer samfunnsnyttig, miljøvennlig og fornuftig alternativ økonomisk sett dukker opp, må det jo være en fornuftig politikk å sette det dårligere alternativet til side. Vi har flere øyer her på Nordmøre som også gjerne skulle hatt fastlandsforbindelse, men vi prøver ikke kutte køa ved å legge E39 over alle sammen. 

Så kan jeg bare oppfordre velgerne til å bruke stemmen sin i årets valg, de lokale valgene og fylkestingsvalget er viktig for regionen din! Bruk stemmen din!

Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til #614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 2 dager siden Otrøya fergefri baner vei for Tautratunnelen
@Terje SundsbøTallmaterialet viser enkelt og greitt, kaste gode kroner etter dårlige.Du kan også ta med Senterpartiet i denne form for unnamanøver. ...
Terje Sundsbø 2 dager siden Otrøya fergefri baner vei for Tautratunnelen
@Geir Ole SætremyrFor det første: Siden investeringsmidler er den knappe faktoren, må en ta hensyn til både netto samfunnsnytte og investeringskostnadene, dvs. ...
Geir Ole Sætremyr 2 dager siden Otrøya fergefri baner vei for Tautratunnelen
@Terje SundsbøVi kan godt bruke samfunnsnytte pr investert kron, men bare i kombinasjon med samfunnsnytte i kroner. Det er trass alt ...
Terje Sundsbø 2 dager siden Otrøya fergefri baner vei for Tautratunnelen
@Geir Ole SætremyrNår investeringsmidler er den knappe faktoren, så må en foreta rangering pr. knapp faktor. Eksempelvis netto samfunnsnytte pr. investert krone. ...
Geir Ole Sætremyr 3 dager siden Otrøya fergefri baner vei for Tautratunnelen
@Terje SundsbøEg veit ikkje kva gjenståande spørsmål du ikkje har fått svar på.Dersom det gjel sparte CO2 utslepp frå ferga til ...
Geir Ole Sætremyr 3 dager siden Otrøya fergefri baner vei for Tautratunnelen
@Terje SundsbøKva er feil I mi analyse?Eg har dokumentert det KS2 rapporten sei om namfunnsnytten er i kroner. KS2 snakkar ikkje ...
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse