Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
NTB
Artikkel
NTB
07 mai 2020 11:42
Del på Facebook
Nordby shoppingsenter har opplevd en nedgang i salg på hele 95 prosent siden Norge stengte grensa til Sverige. Foto: Vidar Ruud / NTB scanpix
Nordby shoppingsenter har opplevd en nedgang i salg på hele 95 prosent siden Norge stengte grensa til Sverige. Foto: Vidar Ruud / NTB scanpix
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Kraftig nedgang i harryhandel fra nordmenn gjør at lokalmyndighetene i Strömstad vil påvirke Norge til å åpne grensa igjen.

Fylkesmann Anders Danielsson i Västra Götalands fylke ble tirsdag invitert til Strömstad, hvor han fikk høre dystre tall for grensekommunen: Salget på Nordby kjøpesenter falt med hele 95 prosent mens Daftö camping har hatt en nedgang på 97 prosent siden Norge stengte grensene til Sverige, skriver SVT.

Han har lovet kommunalråd Kent Hansson å innlede samtaler med sine motparter i Norge i håp om at nordmenn snart skal kunne harryhandle igjen.

– Vi vil forsøke å påvirke Norge slik at de åpner grensene, bekrefter Hansson til SVT.

(©NTB)

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 5 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDette er politikk gjennom Regjering og Storting.Det er ikkje noko Naturvernforbundet arbeider med, men vi registrerer kva rammeverk som er ...
Terje Sundsbø 5 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrDu svarer ikke på spørsmålet. Er det vanlig praksis i Naturvernforbundet?
Geir Ole Sætremyr 5 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 5 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 6 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 6 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse