Tidligere i uken, fra mandag til tirsdag var ONs medlemmer på Smøla for å besøke og bli presentert for bedrifter på Smøla, med påfølgende overnatting på idylliske Veiholmen.
En gang i året gjennomfører ON Ocean Network et eget arrangement for nettverkets medlemmer – ON Tour. ON Tour har vært arrangert to ganger tidligere, i fjor «Aure rundt», og tidligere «Hitra og Frøya». Hensikten med disse turene er nettverksbygging internt – og kontaktskaping mot nye bedrifter for deltakerbedriftene i nettverket.
– I år var det også meget bra deltakelse, med 26 deltakere – fra lunsj til lunsj, mandag til tirsdag. Så langt har vi lagt turer til «eget område» og nedslagsfelt for ON Ocean Network, men for fremtidige medlemsturer er det mulig at vår horisont utvides, sier Nils Erik Pettersen, daglig leder i ON Ocean Network.
På Smøla ble vi ønsket velkommen av næringsrådgiver Einar Wikan i Smøla kommune, hans stab og andre gode hjelpere, som sørget for særdeles vellykket guiding og et arrangement hvor deltagerne fikk presentert og ble bedre kjent med et blomstrende og optimistisk næringsliv på øya ute i havgapet.
Spennende satsing innen reiseliv, mekanisk industri, skipsverft, havbruk og havnæringer, landbruk og ikke minst storsatsingen fra Smøla kommune på Vikan, med tilrettelegging av industriområde for havets næringer, var noe av det medlemmene i ON Network ble kjent med på årets ON Tour.
ON Ocean Networks medlemmer var enige om at aktiviteten på Smøla var forlokkende og inviterte til retur.
Noen bilder fra årets ON Tour
- Promek Promek
- Infotavle - Veiholmen Infotavle - Veiholmen
- Promek Promek
- Smøla Grønt Smøla Grønt
- Olsen Naustet på Veiholmen Olsen Naustet på Veiholmen
- Nekton Nekton
- Smøla Havneutvikling Vikan Smøla Havneutvikling Vikan
https://ksu.no/artikler/ksu-no/103227-on-ocean-network-besokte-naeringsliv-pa-smola#sigProIdab844147a9
Fakta om ON Ocean Network
- Startet opp i 2014 av 13 selskaper under navnet ON Offshore Network for å fremme leverandører fra Kristiansundsregionen for å kunne kvalifiseres som leverandører til store offshoreprosjekter som eksempelvis rigg-klassifiseringer.
- I 2016 endret man strategi og navn for leverandørnettverket til ON Ocean Network og åpnet for medlemmer og leverandørsamarbeid også innen markedene energi, havrom og sjøbårne tjenester.
- I 2020 består ON Ocean Network av 42 medlemsbedrifter.
- ON Ocean Network har som målsetning å markedsførie regionen som lokasjon for havservice.
- ON Ocean Network skal øke medlemmenes fortjeneste og konkurranseevne gjennom koordinerte markedsaktiviteter.