Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
Steinar Melby
Artikkel
23 september 2020 11:15
Del på Facebook
ON Ocean Networks medlemmer på besøk hos Promek på Smøla. Foto: Nils Erik Pettersen
ON Ocean Networks medlemmer på besøk hos Promek på Smøla. Foto: Nils Erik Pettersen
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Tidligere i uken, fra mandag til tirsdag var ONs medlemmer på Smøla for å besøke og bli presentert for bedrifter på Smøla, med påfølgende overnatting på idylliske Veiholmen.

En gang i året  gjennomfører ON Ocean Network et eget arrangement for nettverkets medlemmer – ON Tour. ON Tour har vært arrangert to ganger tidligere, i fjor «Aure rundt», og tidligere «Hitra og Frøya».  Hensikten med disse turene er nettverksbygging internt – og kontaktskaping mot nye bedrifter for deltakerbedriftene i nettverket. 

– I år var det også meget bra deltakelse, med 26 deltakere – fra lunsj til lunsj, mandag til tirsdag. Så langt har vi lagt turer til «eget område» og nedslagsfelt for ON Ocean Network, men for fremtidige medlemsturer er det mulig at vår horisont utvides, sier Nils Erik Pettersen, daglig leder i ON Ocean Network. 

På Smøla ble vi ønsket velkommen av næringsrådgiver Einar Wikan i Smøla kommune, hans stab og andre gode hjelpere, som sørget for særdeles vellykket guiding og et arrangement hvor deltagerne fikk presentert og ble bedre kjent med et blomstrende og optimistisk næringsliv på øya ute i havgapet.

Spennende satsing innen reiseliv, mekanisk industri, skipsverft, havbruk og havnæringer, landbruk og ikke minst storsatsingen fra Smøla kommune på Vikan, med tilrettelegging av industriområde for havets næringer, var noe av det medlemmene i ON Network ble kjent med på årets ON Tour.

ON Ocean Networks medlemmer var enige om at aktiviteten på Smøla var forlokkende og inviterte til retur.

Noen bilder fra årets ON Tour

Fakta om ON Ocean Network

  • Startet opp i 2014 av 13 selskaper under navnet ON Offshore Network for å fremme leverandører fra Kristiansundsregionen for å kunne kvalifiseres som leverandører til store offshoreprosjekter som eksempelvis rigg-klassifiseringer.
  • I  2016 endret man strategi og navn for leverandørnettverket til ON Ocean Network og åpnet for medlemmer og leverandørsamarbeid også innen markedene energi, havrom og sjøbårne tjenester.
  • I 2020 består ON Ocean Network av 42 medlemsbedrifter.
  • ON Ocean Network har som målsetning å markedsførie regionen som lokasjon for havservice.
  • ON Ocean Network skal øke medlemmenes fortjeneste og konkurranseevne gjennom koordinerte markedsaktiviteter.
Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDette er politikk gjennom Regjering og Storting.Det er ikkje noko Naturvernforbundet arbeider med, men vi registrerer kva rammeverk som er ...
Terje Sundsbø 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrDu svarer ikke på spørsmålet. Er det vanlig praksis i Naturvernforbundet?
Geir Ole Sætremyr 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 3 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 3 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse