Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
Annonse
Kjetil Strand, Statens vegvesen Region midt
Ytring
16 oktober 2020 09:37
Del på Facebook
Kjetil Strand, Statens vegvesen Region midt. Foto: Knut Opeide
Kjetil Strand, Statens vegvesen Region midt. Foto: Knut Opeide
Dette er et debattinnlegg. Innholdet gir uttrykk for skribentens meninger og holdning.
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Svar til Frank Sve sitt innlegg «

» publisert 14. oktober.

Frank Sve hevder i leserinnlegg at jeg og Statens vegvesen er mot ferjefri kryssing av Langfjorden – det er feil!

På konferanse med Langfjordforbindelsen AS 28. september sa jeg derimot at fv. 64 mellom Åndalsnes og Molde er viktig for næringsliv og innbyggere. Derfor mener jeg at den bør både utbedres og gjøres ferjefri.

Det jeg også sa var at Langfjordforbindelsen AS og fylkeskommunen burde arbeide sammen for å avklare det som fortsatt kan være usikkerheter for prosjektet: Teknologi, kostnader og finansiering. Først da vet vi om prosjektet faktisk kan gjennomføres.

Sve var ikke til stede på konferansen, og ved å stole på gjenfortellinger er han med på å skrive om historien.

annonse

Jeg kan også opplyse om at jeg og alle som arbeider med fjordkryssinger i Midt-Norge har vært på studietur til Vestlandet og sett på både den bygde Nordhordlandsbrua og planleggingen av flytebru på Bjørnafjorden. Det var også Vegvesen-ansatte og innleide konsulenter fra Bjørnafjorden som kom med kostnadene for flytebruer i utredningen av Romsdalsaksen og Møreaksen vi la fram i 2019. Vi bruker kompetansen i hele Statens vegvesen for å utvikle gode og trygge veger til så lav kostnad som mulig i hele landet.

Men jeg trenger ikke reise helt til Bergen for å ha tilgang på god kompetanse om flytebruer – byggelederen på Bergsøysundbrua er i dag prosjektleder for Sulafjorden og Halsafjorden.

Jeg håper Langfjordforbindelsen AS og fylkeskommunen sammen kan gjøre Langfjorden ferjefri så snart som mulig.

Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Tidligere meningsinnlegg

Siste kommentarer

Det som Hofseth skriver her, er så logisk og klokkeklart at alle ser fornuften i det.Prosjektet Borgundfjord- og Veddetunnelen er ...
Anne Mari Sandshamn 13 timer siden Trafikktrygging og næringsvegane viktigast!
@Terje SundsbøSi ikke det du, her er den mest berømte.. Og neida, ikke nødvendigvis av innsig av vann, men dog... 300 ...
Terje Sundsbø 1 dager siden Trafikktrygging og næringsvegane viktigast!
@Anne Mari SandshamnJeg tror det skjer oftere at veier oppe i dagen blir stengt pga. mye vann/flom enn at undersjøiske tunneler stenges ...
Anne Mari Sandshamn 1 dager siden Trafikktrygging og næringsvegane viktigast!
Ser jo med klarhet nå, etter siste uværet , hvor rammet en kanbli av uvær - i undersjøiske tuneller! Tenker ...
Ketil Strand Andersen 2 dager siden Symbolpolitikk i bakvendtland
Merk at de to tårnene man ser på illustrasjonsfotoet er kjøletårn som brukes i varme land for å redusere temperaturen ...
Takker så mye for publisering KSU! Håper det kan skape en viss debatt :-)
Annonse

Hva skjer

Under finner du en oversikt over arrangement i Kristiansundsregionen.

Foreslå arrangement

Vis kalender

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse

Våre utvalgte