Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
Del på Facebook
Kristin Sørheim, fung. gruppeleiar for fylkestingsgruppa til Sp
Kristin Sørheim, fung. gruppeleiar for fylkestingsgruppa til Sp
Dette er et debattinnlegg. Innholdet gir uttrykk for skribentens meninger og holdning.
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Regjeringa har sendt på høyring eit forslag om å kunne innføre portforbod i kampen mot Covid-19. Fylkesutvalet i Møre og Romsdal ga høyringssvar sist veke. Senterpartiet er sterkt kritisk til eit slik forslag, og vi fekk fleirtal for dette rådet saman med FrP, SV og MDG.

Fylkesutvalet rår til at det ikkje vert lovfesta at det kan innførast portforbod som smitteverntiltak mot Covid-19.

Grunngjeving:

  • Det er ikkje godtgjort at portforbod er eit avgjerande smitteverntiltak. Forsking viser at portforbod har liten effekt på smittevern. Folkehelseinstituttet seier at den marginale effekten av eit portforbod er liten.
  • Smittevernlova § 4-1 og § 7-12 gjer det mogleg med iverksetting av tilstrekkelege tiltak mot smittespreiing, om dei blir brukt på beste måte.
  • Det norske samfunnet er fram til no kjenneteikna av tillit, og Norge har hatt relativt god kontroll på smitteutviklinga. Smittevern må bygge vidare på denne tilliten, på oppdatert kunnskap og open informasjon.
  • Portforbod vil ramme svært skeivt og gå ut over dei med dårlegast butilhøve, personar med særskilte behov og særleg sårbare grupper.
  • Portforbod er ikkje ein del av norsk rettstradisjon og utfordrar menneskerettane.
  • Omkostningane med portforbod er ikkje utgreia.
  • No har vi Covid-19 ( i stadig nye variantar). Alvorlege infeksjonssjukdommar som spreier seg lett vil oppstå igjen og igjen. Difor må det arbeidast på heilt andre måtar med forebyggande tiltak, kunnskapsspreiing og vaksineproduksjon. Kommunar og fylke (statsforvaltar eller fylkeskommune) må kunne iverksette tiltak etter geografiske variasjonar og behov.

Av: Kristin Sørheim (Sp)

Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til #614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 45 minutter siden Otrøya fergefri baner vei for Tautratunnelen
@Terje SundsbøBompengeperioden er 20 år + 5 år dersom lånet ikkje er betalt etter 20 år. Dei siste 5 åra med ...
Terje Sundsbø 1 timer siden Otrøya fergefri baner vei for Tautratunnelen
@Geir Ole SætremyrBasert på KS2-analysen så er bompengeperioden avsluttet i 2050, og bompengeopplegget er robust.Fortsatt svarer Naturvernforbundet ikke på de spørsmålene jeg ...
Geir Ole Sætremyr 3 timer siden Otrøya fergefri baner vei for Tautratunnelen
@Terje SundsbøMed forventa prisstigning og rentekostnader vil bompengebetalinga for Ørskogfjellet til Vik beløpe seg til 600 millionar, minst. Med ÅDT på ...
Terje Sundsbø 4 timer siden Otrøya fergefri baner vei for Tautratunnelen
@Geir Ole SætremyrDet er ingen som har påstått at E136 Eksportveien skal gå via Vik. Det er ikke det samme som at ...
Geir Ole Sætremyr 12 timer siden Otrøya fergefri baner vei for Tautratunnelen
@Terje Sundsbø0-alternativer er: Forutsetning er at strekninga Vik til Molde blir bygd. Då blir strekninga Ørskogfjellet til Vik korta ned med ...
Terje Sundsbø 15 timer siden Otrøya fergefri baner vei for Tautratunnelen
@Geir Ole SætremyrDet hjalp lite at du nå har tilgang til PC. Du/Naturvernforbundet er fortsatt ute av stand til å svare.
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse