Annonse
Frank Sve, fylkes- og gruppeleiar i MR FrP
Ytring
Frank Sve, fylkes- og gruppeleiar i MR FrP
27 mai 2021 08:56
Del på Facebook
Illustrasjon: Møreaksen
Illustrasjon: Møreaksen
Dette er et debattinnlegg. Innholdet gir uttrykk for skribentens meninger og holdning.
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

FrP fremmar framlegg om ny Nasjonal transportplan, ved å seie NEI til Møreaksen og ja til Romsdalsaksen eller fortsatt ferjer over Romsdalsfjorden.

FrP sin Stortingsgruppe legger i desse dagar fram partiet sitt eige framlegg til NTP.

Her kjem det klart fram at partiet seier NEI til Møreaksen og ynskjer Ålesund-Molde bygd ut av Nye veier as med Romsdalsaksen.

Møre og Romsdal FrP er sjølvsagt godt fornøgd med at partiet sentralt støttar kravet om å skrote Møreaksen ut av NTP  og at partiet lyttar til det svært store fleirtalet av befolkninga her i fylket som vil ha Romsdalsaksen eller fortsatt ferjer over Romsdalsfjorden.

Stortingsvalget til hausten avgjer om Møreaksen blir skrota, og det er dei årlige statsbudsjetta som avgjer dette.

Møreaksen er slett ikkje endeleg vedteken i NTP, dette er berre ein «plan» og ikkje eit vedtak om å byggje noko som helst.

Stem FrP , og støtt folket sitt krav her i fylket om å skrote Møreaksen.

Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.
  • Denne kommentaren er avpublisert.
    Jan Rune Haukvik · 3 år siden
    Når skal du fortelle velgerne sannheten, Sve? Du er ikke mer for Romsdalsaksen enn Møreaksen. Frp ønsker ikke å bruke en krone på fergefri Romsdalsfjord. Men dere trenger selvfølgelig stemmene fra tilhengerne av Romsdalsaksen, og du vil nødig avsløre din egentlige agenda før stemmene deres er sikret. 
    Godt valg! 
    • Denne kommentaren er avpublisert.
      Lars Svein Valderhaug · 3 år siden
      @Jan Rune Haukvik Kjende tonar frå bløffmakaren Haukvik, dette! 
    • Denne kommentaren er avpublisert.
      Jan Rune Haukvik · 3 år siden
      @Lars Svein Valderhaug Er dette bløff? Tror du virkelig Frp ønsker fergefri fjordkryssing i Romsdal? 
      Fylkesstyremedlem Stenseth forsnakket seg om den saken når han skrev at ingen av de to aksene vil se dagens lys neste 50 år. Der kom Frp sin egentlige agenda frem. Så når Hafast er ferdig, kan Romsdal kanskje få noe... 
    • Denne kommentaren er avpublisert.
      Lars Svein Valderhaug · 3 år siden
      @Jan Rune Haukvik Å framsette ein spådom er å forsnakke seg? Betyr dette at Stenseth ikkje ynskjer Romsdalsaksen realisert? FrP har då ikkje makt til å gjere dette åleine! Er ikkje du «litt» for raskt ute med dine bombastiske og «klårsynte» konklusjonar, som vanleg? 

      Dersom FrP kun ynskjer å forpurre denne saka, så må dei ha ein realistisk alternativ strategi til Møreaksen. Dersom du då skulle ha rett i dine «analysar», så vil FrP i alle høve gå for ei alternativ utgreiing av Romsdalsaksen. Det er då berre det vi alle ber om! Så tar vi det derifrå når den føreligg. Som du sikkert veit, har FrP forsøkt å få fylkestinget til å be om ei slik alternativ utgreiing. 

      Dersom ikkje FrP fullfører dette løpet så langt dei kan, trur du ikkje då at partiet forstår kva som då vil skje med deira tilslutning? Er dette verkeleg ditt beste forsøk på å øydeleggje for Romsdalsaksen på?
    • Denne kommentaren er avpublisert.
      Jan Rune Haukvik · 3 år siden
      @Lars Svein Valderhaug Om det faktisk bare var en spådom fra Stenseth, hadde det vært veldig enkelt å kommentere den, fremfor å slette kommentaren og late som om den aldri hadde stått...
      Lev gjerne på din illusjon om at Frp faktisk ønsker å bruke penger på kryssing av Romsdalsfjorden. 
    • Denne kommentaren er avpublisert.
      Lars Svein Valderhaug · 3 år siden
      @Jan Rune Haukvik Korleis kunne dette vere noko anna enn ein spådom? FrP har då ikkje makt til å få Romsdalsaksen realisert, så håpet og spådomen var at heller ikkje Møreaksen kom til å bli bygd. Det kan vel hende at han forsto at slike som du ville bruke dette mot han, og enklaste måten å hindre det på var å slette kommentaren. Men der har du altså «avslørt» FrP! Gratulerer! Av deg og Sve trur eg absolutt mest på Sve!
  • Denne kommentaren er avpublisert.
    Arne Almaas · 3 år siden
    Da er det bare å vente på første kommentar fra "Stemmen fra dypet av Romsdalsfjorden". Moldes talsmann nummer en. T. Sundsbø. 
    • Denne kommentaren er avpublisert.
      Terje Sundsbø · 3 år siden
      @Arne Almaas Som vanlig er det talsmenn for svertekampanjen mot Møreaksen som er først. Jeg skal nøye meg med å vise til denne: 


      https://www.tk.no/moreaksen-egeninteresser-og-meningsmalinger/o/5-51-988106
  • Denne kommentaren er avpublisert.
    Lars Svein Valderhaug · 3 år siden
    Bra! Om dette ikkje skulle få fleirtal i denne omgang, hugs å fremme forslag om at Nye Veier AS føretar ei utgreiing av Romsdalsaksen.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Terje Sundsbø 2 dager siden Slutt med svada Sve!
@Geir Ole SætremyrOgså kvalitetssikringen fra KS2 rapporten viser altså at transportgrunnlaget på Møreaksen, selv med høye bompriser, er større enn med ferge.Utslippene ...
Geir Ole Sætremyr 2 dager siden Slutt med svada Sve!
@Terje SundsbøEg har bedt om innsyn i Effekt-rapporten som SVV sende til TØI som utfyllende utrekningar som TØI/Dovre skulke kvalitetssikre.Det som ...
Terje Sundsbø 2 dager siden Slutt med svada Sve!
@Geir Ole SætremyrKS2-analysen viser at transportgrunnlaget på Møreaksen, selv med høye bomsatser, er større enn med ferge. Jeg gjentar - dette er fra ...
Geir Ole Sætremyr 2 dager siden Slutt med svada Sve!
@Terje SundsbøEr klar over at SVV brukar standard programvare for beregningene.  Men, blir det meir riktig?Der er vel ei smertegrense for ...
Terje Sundsbø 2 dager siden Slutt med svada Sve!
@Geir Ole SætremyrKS2-analysen viser at transportgrunnlaget på Møreaksen, selv med høye bomsatser, er større enn med ferge.
Geir Ole Sætremyr 3 dager siden Slutt med svada Sve!
@Terje SundsbøDette er di tolking Fram til 2022 tall er bompengesatsane det samme som det svv har brukt I grunnlagsmaterialet.  Det kan ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse