Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil
Del på Facebook
– Deretter fikk vi gjennomslag for å lage ny vei mellom Tingvoll og Meisingset. Denne veien er nå åpnet, og vi har tatt mål av oss at resten av strekningen frem til Ålvundfjord må få samme fornyelse – UTEN bompenger, skriver innleggsforfatteren. Illustrasjonsfoto over deler av veiprosjektet mellom Tingvoll sentrum og Meisingset, sett fra Torsknuken i Tingvoll kommune. Foto: Steinar Melby / KSU.NO
– Deretter fikk vi gjennomslag for å lage ny vei mellom Tingvoll og Meisingset. Denne veien er nå åpnet, og vi har tatt mål av oss at resten av strekningen frem til Ålvundfjord må få samme fornyelse – UTEN bompenger, skriver innleggsforfatteren. Illustrasjonsfoto over deler av veiprosjektet mellom Tingvoll sentrum og Meisingset, sett fra Torsknuken i Tingvoll kommune. Foto: Steinar Melby / KSU.NO
Dette er et debattinnlegg. Innholdet gir uttrykk for skribentens meninger og holdning.
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Den beste måten å finne ut hva som er riktig å stemme er også å inkludere hva partiene har gjort for regionen de bor i. Siden Arbeiderpartiets  Per Vidar Kjølmoen tydeligvis ikke har fått med seg at FrP faktisk har gjort noe på samferdselssiden, så skal jeg hjelpe ham litt på vei.

Fremskrittspartiet var så vidt kommet i regjering senhøsten 2013 før samferdselsminister Ketil Solvik Olsen reiste opp til Nordmøre for å rive den rødgrønne bomstasjonen mellom Astad og Knutset. Dette mener Arbeiderpartiet var uten betydning.

Deretter fikk vi gjennomslag for å lage ny vei mellom Tingvoll og Meisingset. Denne veien er nå åpnet, og vi har tatt mål av oss at resten av strekningen frem til Ålvundfjord må få samme fornyelse – UTEN bompenger.

Kjølmoens eget Arbeiderparti satt i en 8 års flertallsregjering uten å løfte en finger for «den glemte vei», og ingenting tyder på at de har tenkt å løfte en finger for denne veistrekningen den neste perioden heller.

I Kristiansund var det nærmest ukentlig trafikkulykker i «flyplasskrysset». FrP ryddet opp, og undertegnede var blant de som fikk æren i å være med å åpne denne. Arbeiderpartiet mener at dette var bortkastede penger, og skal hvertfall ikke regnes inn som en del av veien.

annonse

E39 mellom Betna og Stormyra er Nordmøres hovedfartsåre nordover, men ble regnet som trafikkfarlig, svingete og så smal at det ikke er plass til gul midtstripe. FrP fikk gjennomslag for å bygge nye vei, MED gul midtstripe, og UTEN bompenger.

Arbeiderpartiet pratet i flere ti-år om samme strekning, uten å gjøre noe som helst for at det faktisk skulle gjøres noe. Jeg kunne fortsatt med resten av fylket, men jeg skal ha en bitteliten tiltro til at Arbeiderpartiets førstekandidat kanskje ser at FrP ikke manglet så mye handlekraft likevel? 

Ihvertfall skal han få muligheten til å si hva han og Arbeiderpartiet skal gjøre på veisiden for Nordmøre og resten av fylket.

  • Kan Kjølmoen garantere at FrP sitt gjennomslag av et helt bompengefritt Nordmøre skal fortsatt skal være bompengefritt, eller er Arbeiderpartiets gavepakke til Nordmøringene at de skal måtte betale bompenger?
  • Hvordan vil bilistene her merke at Kjølmoen kommer på Stortinget?
  • Hvilken handlekraft vil Kjølmoen utvise de neste 4 årene? Vanlige folk fortjener gode, trygge veier uten bompenger.
  • Vil du forklare  Arbeiderpartiets politikk når det kommer til bompenger, Kjølmoen?

 Av Jan Steinar Engeli Johansen, stortingskandidat FrP.

Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse

Innlogging

Tidligere meningsinnlegg

Siste kommentarer

Terje Sundsbø 3 dager siden Trafikktrygging og næringsvegane viktigast!
@Anne Mari SandshamnJeg ser du viser til at Oslofjordtunnelen stenges ofte pga. hendelser i tunnelen. Det er ikke rart – men den ...
Det som Hofseth skriver her, er så logisk og klokkeklart at alle ser fornuften i det.Prosjektet Borgundfjord- og Veddetunnelen er ...
Anne Mari Sandshamn 4 dager siden Trafikktrygging og næringsvegane viktigast!
@Terje SundsbøSi ikke det du, her er den mest berømte.. Og neida, ikke nødvendigvis av innsig av vann, men dog... 300 ...
Terje Sundsbø 5 dager siden Trafikktrygging og næringsvegane viktigast!
@Anne Mari SandshamnJeg tror det skjer oftere at veier oppe i dagen blir stengt pga. mye vann/flom enn at undersjøiske tunneler stenges ...
Anne Mari Sandshamn 5 dager siden Trafikktrygging og næringsvegane viktigast!
Ser jo med klarhet nå, etter siste uværet , hvor rammet en kanbli av uvær - i undersjøiske tuneller! Tenker ...
Ketil Strand Andersen 6 dager siden Symbolpolitikk i bakvendtland
Merk at de to tårnene man ser på illustrasjonsfotoet er kjøletårn som brukes i varme land for å redusere temperaturen ...
Annonse

Hva skjer

Under finner du en oversikt over arrangement i Kristiansundsregionen.

Foreslå arrangement

Vis kalender

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse

Våre utvalgte