Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
Del på Facebook
– Deretter fikk vi gjennomslag for å lage ny vei mellom Tingvoll og Meisingset. Denne veien er nå åpnet, og vi har tatt mål av oss at resten av strekningen frem til Ålvundfjord må få samme fornyelse – UTEN bompenger, skriver innleggsforfatteren. Illustrasjonsfoto over deler av veiprosjektet mellom Tingvoll sentrum og Meisingset, sett fra Torsknuken i Tingvoll kommune. Foto: Steinar Melby / KSU.NO
– Deretter fikk vi gjennomslag for å lage ny vei mellom Tingvoll og Meisingset. Denne veien er nå åpnet, og vi har tatt mål av oss at resten av strekningen frem til Ålvundfjord må få samme fornyelse – UTEN bompenger, skriver innleggsforfatteren. Illustrasjonsfoto over deler av veiprosjektet mellom Tingvoll sentrum og Meisingset, sett fra Torsknuken i Tingvoll kommune. Foto: Steinar Melby / KSU.NO
Dette er et debattinnlegg. Innholdet gir uttrykk for skribentens meninger og holdning.
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Den beste måten å finne ut hva som er riktig å stemme er også å inkludere hva partiene har gjort for regionen de bor i. Siden Arbeiderpartiets  Per Vidar Kjølmoen tydeligvis ikke har fått med seg at FrP faktisk har gjort noe på samferdselssiden, så skal jeg hjelpe ham litt på vei.

Fremskrittspartiet var så vidt kommet i regjering senhøsten 2013 før samferdselsminister Ketil Solvik Olsen reiste opp til Nordmøre for å rive den rødgrønne bomstasjonen mellom Astad og Knutset. Dette mener Arbeiderpartiet var uten betydning.

Deretter fikk vi gjennomslag for å lage ny vei mellom Tingvoll og Meisingset. Denne veien er nå åpnet, og vi har tatt mål av oss at resten av strekningen frem til Ålvundfjord må få samme fornyelse – UTEN bompenger.

Kjølmoens eget Arbeiderparti satt i en 8 års flertallsregjering uten å løfte en finger for «den glemte vei», og ingenting tyder på at de har tenkt å løfte en finger for denne veistrekningen den neste perioden heller.

I Kristiansund var det nærmest ukentlig trafikkulykker i «flyplasskrysset». FrP ryddet opp, og undertegnede var blant de som fikk æren i å være med å åpne denne. Arbeiderpartiet mener at dette var bortkastede penger, og skal hvertfall ikke regnes inn som en del av veien.

E39 mellom Betna og Stormyra er Nordmøres hovedfartsåre nordover, men ble regnet som trafikkfarlig, svingete og så smal at det ikke er plass til gul midtstripe. FrP fikk gjennomslag for å bygge nye vei, MED gul midtstripe, og UTEN bompenger.

Arbeiderpartiet pratet i flere ti-år om samme strekning, uten å gjøre noe som helst for at det faktisk skulle gjøres noe. Jeg kunne fortsatt med resten av fylket, men jeg skal ha en bitteliten tiltro til at Arbeiderpartiets førstekandidat kanskje ser at FrP ikke manglet så mye handlekraft likevel? 

Ihvertfall skal han få muligheten til å si hva han og Arbeiderpartiet skal gjøre på veisiden for Nordmøre og resten av fylket.

  • Kan Kjølmoen garantere at FrP sitt gjennomslag av et helt bompengefritt Nordmøre skal fortsatt skal være bompengefritt, eller er Arbeiderpartiets gavepakke til Nordmøringene at de skal måtte betale bompenger?
  • Hvordan vil bilistene her merke at Kjølmoen kommer på Stortinget?
  • Hvilken handlekraft vil Kjølmoen utvise de neste 4 årene? Vanlige folk fortjener gode, trygge veier uten bompenger.
  • Vil du forklare  Arbeiderpartiets politikk når det kommer til bompenger, Kjølmoen?

 Av Jan Steinar Engeli Johansen, stortingskandidat FrP.

Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Hans-Peter Kaaresen 12 timer siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Terje SundsbøFylkeskommunen har adskillig flere "alvorlige" (som du skriver) problemer enn Møreaksen å ta seg av.  Særinteressene i Møreaksen har splittet ...
Geir Ole Sætremyr 16 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
Naturvernforbundet deltok som tilhøyrar på konferansen vel vitande at dette var lobbyverksemd.Vi var der for å plukke opp styringssignal, først ...
Geir Ole Sætremyr 16 timer siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Terje SundsbøEnten det er Stortinget si samansetning, eller det er meir eller mindre nøytrale meiningsmålingar så er det til sjuande og ...
Terje Sundsbø 22 timer siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Geir Ole SætremyrStortinget er ikke basert på meningsmålinger, men på valgresultat. Partiene Høyre, Senterpartiet, Venstre, KrF og Arbeiderpartiet prioriterte Møreaksen under NTP-behandlingen ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Terje SundsbøEg forstår godt kva som skjer og har skjedd.Møreaksen vart handsama som ei strekning heile tida, men vart framdriftsmessig splitta ...
Terje Sundsbø 1 dager siden Fylkesøkonomien og fergeavløsningsprosjekter
@Frode HeimenMeget bra forklart. Den som ikke skjønner dette, fordtår rett og slett ikke sammenhengen. I alle fall hvis de fortsatt ...
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse