Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
Frank Sve, stortingsrepresentant for FrP
Ytring
18 mars 2022 12:00
Del på Facebook
Foto: Ole Berg-Rusten / NTB
Foto: Ole Berg-Rusten / NTB
Dette er et debattinnlegg. Innholdet gir uttrykk for skribentens meninger og holdning.
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Dei skyhøge drivstoffprisane truer ei heil transportnæring i heile landet.

Næringa tapar store pengar kvar dag, og mange har langtidskontrakter med sine kundar som ikkje kan endrast.

På torsdag fremma FrP forslag om kutt av avgifter for drivstoff med 8 og 7 kr literen, og krevde hastebehandling for å kunne få umiddelbar effekt. Dette stemte Sp, Ap og SV ned, og dei vil berre «vente og sjå og følgje med»

Meir tafatt gjeng skal en leite lenge etter, og Finansminister Vedum ofrar ei heil transportnæring i heile landet med bakgrunn i sin eigen handlingslammelse.

Annonse
Annonse

Dette seier Frank Sve, 1 nestleiar i Transportkomiteen på Stortinget, som fryktar at mange innan transportnæringa i nær framtid går konkurs.

Fleire fra Sp blant annet Geir Inge Lien i Transportkomiteen og Lundteigen har tatt til orde for å kutte drivstoffavgifter straks.

Dette viser seg no å berre vere en utidig dobbelkommunikasjon uten reelt innhold, mest for å føre innbyggjarane og næringslivet bak lyset.

Vedum og Sp må ta ansvaret for at arbeidsplassar kan gå tapt og at ei heil transportnæring blir ofra med bakgrunn i regjeringa si totale handlingslammelse.

Annonse
Annonse
Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDette er politikk gjennom Regjering og Storting.Det er ikkje noko Naturvernforbundet arbeider med, men vi registrerer kva rammeverk som er ...
Terje Sundsbø 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrDu svarer ikke på spørsmålet. Er det vanlig praksis i Naturvernforbundet?
Geir Ole Sætremyr 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse