Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
Del på Facebook
Illustrasjon: Rambøll
Illustrasjon: Rambøll
Dette er et debattinnlegg. Innholdet gir uttrykk for skribentens meninger og holdning.
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Når regjeringa no skal nedeskalere, kutte, og revurdere store vegprosjekt, er Møreaksen definitivt natta og historie.

Dei økonomiske fakta ikring dette prosjektet talar for seg sjølv, og prosjektet fell på steingrunn og ryk rett ut på grunn av dei ekstreme prisaukane for slike prosjektet.

Annonse
Annonse

Sjølv ikkje dei panisk kreative personane i Møreaksen klanen, klarer å gjere noko med at 24 milliard kr i fjor, blir nok sikkert bortimot til det doble i år.

Det blir heilt sikkert både bøker og store nasjonale oppslag om sløseriet som gjekk føre seg i milliardprosjekter til 2300 bilar i døgnet.

Korleis nokon kunne finne på å planlegge eit så greinalaust prosjekt, med skattebetalarane sine pengar?

Annonse
Annonse

Historien vil bli skrevet om prosjektet Møreaksen som urettvis forbrukt planleggingsresursane som E136 eksportvegen skulle ha hatt. Eksportvegen som måtte vente over 30 år for nokre få milliard kr, medan Møreaksen «sneik i køa».

Historien vil bli skrevet om prosjektet folket i Møre og Romsdal slett ikkje ville ha, og om korleis alle andre «gryteklare» prosjekt i fylket vart utsatt på grunn av Møreaksen.

Folkets dom over Møreaksen har vore klokkeklar lenge, no står det igjen å rette blikket mot realistiske vegprosjekt her i fylket. Bygg E136 Eksportvegen Ålesund til Bjorli.

No er det vanlige folk og næringslivet sin tur, til å få vegen alle har behovet for!

Annonse
Annonse
Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.
  • Denne kommentaren er avpublisert.
    Kristian Haukås · 1 år siden
    Har du ikke bedre ting å ta deg til på Stortinget enn å komme med sånnt greinalaust vås?

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til #614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Terje Sundsbø 7 timer siden Otrøya fergefri baner vei for Tautratunnelen
@Geir Ole SætremyrDu tar feil igjen. I din referanse til tallet 1200 sier SVV: «Etter at ny E39 Ørskogfjellet- Vik er ferdig utbygd ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Otrøya fergefri baner vei for Tautratunnelen
@Terje SundsbøEg har aldri snakka om 2050. Det er eit virvar i di boble.Prosentrekning kan eg.Kor unison stemninga er når pengene ...
Terje Sundsbø 1 dager siden Otrøya fergefri baner vei for Tautratunnelen
@Geir Ole SætremyrTidligere har du vist til SVV sin Planbeskrivelse E39 Ørskogfjellet-Vik, og henvist til tallet 1200 som reduksjonen i trafikken ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Otrøya fergefri baner vei for Tautratunnelen
@Terje SundsbøÅDT på Ørskogfjellet i vurderingsåret 2021 er ca. 4200 iflg. SVV. Av dette er ein andel på 1200 forventa å ...
Terje Sundsbø 1 dager siden Otrøya fergefri baner vei for Tautratunnelen
@Geir Ole SætremyrJeg registrerer at Naturvernforbundet fortsatt mener at siden trafikken på dagens E39 gjennom Skorgedalen blir redusert med 1200 ÅDT i ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse