Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
Del på Facebook
Foto: Gorm Kallestad / NTB
Foto: Gorm Kallestad / NTB
Dette er et debattinnlegg. Innholdet gir uttrykk for skribentens meninger og holdning.

Regjeringa sine nyfattige lid som følge av regjeringa sin energipolitikk.

Alt og alle er avhengig av energi. På arbeidsplassen, heime, hjå bonden, transportselskapet, fiskebåten, fabrikken, osv. Når energikostnadane stig på drivstoff og straum til det skyhøge nivået vi har hatt og har, har dette enorme ringverknader.

Annonse
Annonse

Regjeringa håvar inn enorme summar og tilhøyrande avgifter, på salg av energi. Dette påverkar alle prisar på varer og tenester. Sentralbanken svarar med å auke rentene, for å motvirke regjeringa sin politikk. Noko som gjer det endå trongare økonomisk for folk og for næringslivet. Istaden for å forebygge mot inflasjon og å unngå å havne i ein negativ prisspiral, så kjem regjeringa med forsøk på medisinering etterpå. Medisin som berre treff nokre. Såkalla straumstøtte. Mange fell utanfor denne ordninga og må blø økonomisk.

Dei aller fleste i landet har fått redusert kjøpekraft. Dei som har minst, vert mest ramma av regjeringa sin politikk. Frelsesarmeen og andre har opplevd stor pågang etter folk som treng hjelp. Og det er kraftig auke i folk som søker sosialhjelp. Og det er kraftig auke i inkassosaker og så vidare. Det er heilt vanlege folk som slit tungt økonomisk no.

Annonse
Annonse

I vårens lønnsoppgjer vil sterke grupper i arbeidslivet stå på krava om auka løn. Då vil dei forhåpentligvis få som fortent. Andre må ta til takke med det dei får, og fortsette å grave i avfallscontainerar etter mat som er kasta frå daglegvarebutikken, eller gjere andre tiltak.

Energinasjonen Noreg har vasskraft, olje og gass. I landet langt mot nord er her mørkt og kaldt store delar av året, energi til oppvarming er heilt nødvendig. I det lange og smale landet Noreg er transport og transportkostnadane heilt avgjerande for velferda. For å leve her treng vi god tilgang på rimelig energie. Vår eigen energi.

Ja vi lever i ein internasjonal verden og i eit Europa der energisituasjonen er i ubalanse. Men det er framleis Noregs regjering som bestemmer skattane og avgiftene her. Det er berre dei styrande som kan motverke høge energikostnader ved å sette ned avgiftene. Noko som er heilt nødvendig for å redusere fattigdom og for å unngå redusert velferd.

Annonse
Annonse
Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til #614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 4 timer siden Otrøya fergefri baner vei for Tautratunnelen
@Terje SundsbøDette under forutsetning at strekninga Vik til Molde står ferdig i 2032 med oppstart av innkreving av bompengar i 2033. ...
Terje Sundsbø 7 timer siden Otrøya fergefri baner vei for Tautratunnelen
@Geir Ole SætremyrEn plass blant de øverst rangerte i NTP basert på netto samfunnsnytte pr. investert krone er faktisk noe å skryte ...
Geir Ole Sætremyr 10 timer siden Otrøya fergefri baner vei for Tautratunnelen
@Terje SundsbøBompengeperioden er 20 år + 5 år dersom lånet ikkje er betalt etter 20 år. Dei siste 5 åra med ...
Terje Sundsbø 10 timer siden Otrøya fergefri baner vei for Tautratunnelen
@Geir Ole SætremyrBasert på KS2-analysen så er bompengeperioden avsluttet i 2050, og bompengeopplegget er robust.Fortsatt svarer Naturvernforbundet ikke på de spørsmålene jeg ...
Geir Ole Sætremyr 13 timer siden Otrøya fergefri baner vei for Tautratunnelen
@Terje SundsbøMed forventa prisstigning og rentekostnader vil bompengebetalinga for Ørskogfjellet til Vik beløpe seg til 600 millionar, minst. Med ÅDT på ...
Terje Sundsbø 14 timer siden Otrøya fergefri baner vei for Tautratunnelen
@Geir Ole SætremyrDet er ingen som har påstått at E136 Eksportveien skal gå via Vik. Det er ikke det samme som at ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse