Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
Del på Facebook
Foto: Heiko Junge / NTB
Foto: Heiko Junge / NTB
Dette er et debattinnlegg. Innholdet gir uttrykk for skribentens meninger og holdning.

Raudt Møre og Romsdal går til val på å seie nei til det som omtalast som «fritt skuleval», men som eigentleg er eit karakterbasert skuleval som gir valfridom til dei som har best karakterar og er meir ressurssterke enn andre.

Det er fleire negative konsekvensar av såkalla fritt skuleval. For det første gjer det at ungdom på 15 år risikerer å måtte flytte på hybel langt unna heimen sin for å kunne gå på vidaregåande skule fordi dei ikkje kjem inn på nærskulen sin, og ofte gjeld dette elevar som går yrkesfag. Dette gjeld særleg dei i byområda kvar presset på skuleplassar er høgare enn i distrikta, t.d. i Ålesund og Molde.

Statistikken som fylket la fram for 2022 viser høg grad av gjennomføring på 82,8 % i dei vidaregåande skulane for 2015-kullet, som vi skal vere godt nøgd med. Likevel ser vi at gjennomføringa på yrkesfaglege linjer er denne statistikken noko lågare med ei gjennomføringsprosent på 76,7 % for jenter, og 73 % for gutar.

For det andre ser vi år etter år at dei vidaregåande skulane i distrikta lev med ein konstant trussel om kutt i studietilbod når fylkesbudsjett i Møre og Romsdal skal handsamast. Dette rammar stort sett dei yrkesfaglege linjene hardast då dei er dyrast å drifte. Dette til tross for at næringslivet skrik etter lokal arbeidskraft, og statistikk peiker på at Noreg vil ha for få med yrkesfagleg bakgrunn frå vidaregåande skule i dei åra som kjem.

Nærskuleprinsippet er eit trygt og stabilt prinsipp å styre etter, og det ekskluderer ikkje moglegheita til elevar å søke seg til ein annan skule utanfor skulekretsen sin om linjetilbodet ikkje fins i nærområdet eller sosiale omsyn takast inn. Nærskuleprinsippet er med på å gi gode, stabile, desentraliserte tilbod til ungdommar i heile fylket og bidreg til levande distrikt og næringsliv – og til at færre elevar må flytte på hybel.

Annonse
Annonse
Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDette er politikk gjennom Regjering og Storting.Det er ikkje noko Naturvernforbundet arbeider med, men vi registrerer kva rammeverk som er ...
Terje Sundsbø 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrDu svarer ikke på spørsmålet. Er det vanlig praksis i Naturvernforbundet?
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse