Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
Del på Facebook
Leder i Rødt, Marie Sneve Martinussen. Foto: Rodrigo Freitas / NTB
Leder i Rødt, Marie Sneve Martinussen. Foto: Rodrigo Freitas / NTB
Dette er et debattinnlegg. Innholdet gir uttrykk for skribentens meninger og holdning.

Rødt sitt politiske prosjekt er både større og viktigere enn Bjørnar Moxnes. Det er svært ryddig av han å ta det valget han nå har tatt. Det er et valg jeg har forståelse for og støtter han i.

Rødt er i svært gode hender, og vil frem til et ekstraordinært landsmøte neste vår bli ledet av Marie Sneve Martinussen sammen med nestleder Charlotte Therkelsen og partisekretær Reidar Strisland. De har alle vært blant de viktigste drivkreftene bak den enorme veksten partiet har hatt så langt, og at Rødt som første parti (etter den ble innført) brøt sperregrensen.

Annonse
Annonse

Mer enn halvparten av norske husstander er ikke økonomisk trygge. Hundre tusen har oppsøkt matkøene. I Møre og Romsdal vokser hvert niende barn opp i vedvarende lavinntektsfamilier. Folk har ikke råd til å gå til tannlegen, ta ferga eller bussen, og stadig flere må velge vekk det å delta i idrett eller å gå på kulturarrangement. Det er ikke bare rikdom som går i arv. Det gjør også fattigdom.

Rødt tar lederrollen i kampen mot Forskjells-Norge, og vil i høst ta plass i ende flere kommunestyrer og vi dobler eller flerdobler representasjonen der vi er inne i dag.

Annonse
Annonse

Som folkevalgte vil vi også kjempe mot høyresida og storkapitalens stadige press på nedbyggingen av natur, og stanse deres ønske om stikke sugerørene fra skatteparadisene og ned i felleskassa. Vi vil heller ikke godta at ESA skal overkjøre det norske folkestyret, og vi vil ta tilbake kontrollen over energipolitikken og naturressursene våre.

Vi venter brakvalg i høst, og stiller til valg med rekordmange lister. I fylkestingsvalget kan man stemme Rødt uansett hvor man bor. Vi stiller også liste i de 10 kommunene Surnadal, Sunndal, Kristiansund, Hustadvika, Molde, Haram, Ålesund, Hareid, Ulstein og Volda. I Herøy stiller vi liste sammen med SV.

Vi stiller til valg med et knallsterkt lag, og er klare til å søke makt til å ta vare på og videreutvikle velferdsstaten og sørge for demokratisk kontroll over fellesskapets ressurser. Fordi fellesskap fungerer!


Av: Aina M. H. Hauge
Leder i Rødt Møre og Romsdal
Landsstyrerepresentant i Rødt
2. kandidat fylkestinglista til Rødt Møre og Romsdal
Listetopp for Rødt i Ulstein

Annonse
Annonse
Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 5 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDette er politikk gjennom Regjering og Storting.Det er ikkje noko Naturvernforbundet arbeider med, men vi registrerer kva rammeverk som er ...
Terje Sundsbø 5 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrDu svarer ikke på spørsmålet. Er det vanlig praksis i Naturvernforbundet?
Geir Ole Sætremyr 6 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 6 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 6 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 6 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse