Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
Del på Facebook
Leder i Rødt, Marie Sneve Martinussen. Foto: Rodrigo Freitas / NTB
Leder i Rødt, Marie Sneve Martinussen. Foto: Rodrigo Freitas / NTB
Dette er et debattinnlegg. Innholdet gir uttrykk for skribentens meninger og holdning.

Rødt sitt politiske prosjekt er både større og viktigere enn Bjørnar Moxnes. Det er svært ryddig av han å ta det valget han nå har tatt. Det er et valg jeg har forståelse for og støtter han i.

Rødt er i svært gode hender, og vil frem til et ekstraordinært landsmøte neste vår bli ledet av Marie Sneve Martinussen sammen med nestleder Charlotte Therkelsen og partisekretær Reidar Strisland. De har alle vært blant de viktigste drivkreftene bak den enorme veksten partiet har hatt så langt, og at Rødt som første parti (etter den ble innført) brøt sperregrensen.

Annonse
Annonse

Mer enn halvparten av norske husstander er ikke økonomisk trygge. Hundre tusen har oppsøkt matkøene. I Møre og Romsdal vokser hvert niende barn opp i vedvarende lavinntektsfamilier. Folk har ikke råd til å gå til tannlegen, ta ferga eller bussen, og stadig flere må velge vekk det å delta i idrett eller å gå på kulturarrangement. Det er ikke bare rikdom som går i arv. Det gjør også fattigdom.

Rødt tar lederrollen i kampen mot Forskjells-Norge, og vil i høst ta plass i ende flere kommunestyrer og vi dobler eller flerdobler representasjonen der vi er inne i dag.

Annonse
Annonse

Som folkevalgte vil vi også kjempe mot høyresida og storkapitalens stadige press på nedbyggingen av natur, og stanse deres ønske om stikke sugerørene fra skatteparadisene og ned i felleskassa. Vi vil heller ikke godta at ESA skal overkjøre det norske folkestyret, og vi vil ta tilbake kontrollen over energipolitikken og naturressursene våre.

Vi venter brakvalg i høst, og stiller til valg med rekordmange lister. I fylkestingsvalget kan man stemme Rødt uansett hvor man bor. Vi stiller også liste i de 10 kommunene Surnadal, Sunndal, Kristiansund, Hustadvika, Molde, Haram, Ålesund, Hareid, Ulstein og Volda. I Herøy stiller vi liste sammen med SV.

Vi stiller til valg med et knallsterkt lag, og er klare til å søke makt til å ta vare på og videreutvikle velferdsstaten og sørge for demokratisk kontroll over fellesskapets ressurser. Fordi fellesskap fungerer!


Av: Aina M. H. Hauge
Leder i Rødt Møre og Romsdal
Landsstyrerepresentant i Rødt
2. kandidat fylkestinglista til Rødt Møre og Romsdal
Listetopp for Rødt i Ulstein

Annonse
Annonse
Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til #614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 3 timer siden Otrøya fergefri baner vei for Tautratunnelen
@Terje SundsbøDu har oversett det faktum at biltrafikken ikkje skal, eller kan blomstre.
Terje Sundsbø 4 timer siden Otrøya fergefri baner vei for Tautratunnelen
@Geir Ole SætremyrJeg har studert linken – den forteller at flere kjørefelt/nye veier raskt blir tatt i bruk, og dokumenterer at dette ...
Terje Sundsbø 1 dager siden Otrøya fergefri baner vei for Tautratunnelen
@Geir Ole SætremyrDu tar feil igjen. I din referanse til tallet 1200 sier SVV: «Etter at ny E39 Ørskogfjellet- Vik er ferdig utbygd ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Otrøya fergefri baner vei for Tautratunnelen
@Terje SundsbøEg har aldri snakka om 2050. Det er eit virvar i di boble.Prosentrekning kan eg.Kor unison stemninga er når pengene ...
Terje Sundsbø 2 dager siden Otrøya fergefri baner vei for Tautratunnelen
@Geir Ole SætremyrTidligere har du vist til SVV sin Planbeskrivelse E39 Ørskogfjellet-Vik, og henvist til tallet 1200 som reduksjonen i trafikken ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse