Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
Del på Facebook
Illustrasjonsfoto: NTB
Illustrasjonsfoto: NTB
Dette er et debattinnlegg. Innholdet gir uttrykk for skribentens meninger og holdning.

Nyfattig som i sterk kontrast til nyrik. Norge opplever et stadig økende andel av nyfattige og det i samfunnslag som tidligere klarte seg ok.

Her hjemme så startet det hele med en formidabel økning av drivstoffprisene så kom det en massiv økning i el-avgifter, dette førte til en opphetet lønnskamp som da bar galt avsted med at sentralbanken økte sine renter, og dette var med å skapte nyfattige rundt om i kommunene. Og fenomenet har spredd seg rundt om i verden. Det viser seg at innkassoselskapene har advart mydighetene lenge om at det vil komme flere innkassoer og tvangssalg, de har beviselig snakket for døve ører.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Hvem er det som skal bære den økonomiske nedturen vi nå har og hvordan stanser vi den? Selvsagt så legges det på de som har minst og mest å tape, de som fra før av sliter med å få endene til å møtes, disse skal da betale for gildet de rike har stukket fra.

Nyfattige er de som nå har mistet huset sitt for at de ikke klarte de vanvittige avdragene bankene skal ha, banker som går med et formidabelt overskudd og aksjonærer som gnir seg i hendene, er det virkelig et slik samfunn vi vil ha, seriøst?

Annonse
Annonse

Jeg har ingen konkrete tall på hvordan det ligger an i Kristiansund men er nok redd det ikke står så bare bra til her heller. Jeg vet jo det at et kommunevalg ikke påvirker den statlige økonomien..eller kan den det? Nja jeg våger igjen å være litt frempå, jeg tror vi kan demme opp om fattigdomsutviklingen i egen kommune med å i alle fall sørge for at de som må motta sosialhjelp får såpass at de har til smør på brødet. Et opplagt menneske kan utføre mer enn et nedbrutt menneske.

Vil du være med å gjøre en forskjell så stem Rødt.


Av: 4. kandidat for Rødt Kristiansund
Rune Kristiansen
Nyfattig

Annonse
Annonse
Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 3 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDette er politikk gjennom Regjering og Storting.Det er ikkje noko Naturvernforbundet arbeider med, men vi registrerer kva rammeverk som er ...
Terje Sundsbø 3 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrDu svarer ikke på spørsmålet. Er det vanlig praksis i Naturvernforbundet?
Geir Ole Sætremyr 3 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 4 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 4 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 4 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse