Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
Del på Facebook
Rv. 70 over Nordsundbrua. Foto: Kurt Helge Røsand / KSU.NO
Rv. 70 over Nordsundbrua. Foto: Kurt Helge Røsand / KSU.NO
Dette er et debattinnlegg. Innholdet gir uttrykk for skribentens meninger og holdning.

Jeg antar du er dritt lei av å høre om bypakken, men jeg vil du skal tenke over dette, har du råd til 20 (+) år med bompenger?
Har ikke vi her ute ved kysten betalt nok bompenger?

Har du spurt deg selv, trenger vi en bypakke som vil være avvisende for omlandet og som vil øke de sosiale forskjellene i vår lille by?

Vi i Rødt Kristiansund viker ikke på vårt standpunkt, vi sier et helt klart NEI til bompengefinansiert innfartsvei.

Det vi trenger er noen få justeringer i trafikkbildet, og med tanke på ny skole på Goma så trenger vi en rundkjøring, ja og kanskje et lyskryss eller to, det er noe helt annet enn en 4 felts-vei inn til byen. Rødt mener staten skal betale dette gildet, ikke du og jeg.



Grønnvasking av miljøet er et nytt uttrykk som er kommet, og her snakker Statens vegvesen imot seg selv. Dersom de ønsker at vi skal reise kollektivt, sykle og ta sundbåten mer, hvorfor skal vi da ha en 4 felts-vei? Jeg anbefaler deg å ikke lytte til de som er for bompengefinansiert innfartsvei, ikke gi din stemme til disse partiene som da vil gjøre din og min økonomi enda verre.

Kristiansund kommune må gjøre det mer forlokkende å skulle benytte seg av kollektivtrafikk som buss og sundbåt. Kanskje vi skal ta lærdom av historien til Sundbåten, og tilby gratis kollektivtrafikk, om ikke annet så i et bestemt tidsrom av døgnet? Når jeg er inne på det, gratis buss på natt fredag, lørdag og søndag ( hva skjedde med, helt hjem for en femtilapp? )



En siste oppfordring fra meg til deg i 2023: Stem Rødt, så kanskje vi slipper nok en usosial beskatning!

Annonse
Annonse
Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 3 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDette er politikk gjennom Regjering og Storting.Det er ikkje noko Naturvernforbundet arbeider med, men vi registrerer kva rammeverk som er ...
Terje Sundsbø 3 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrDu svarer ikke på spørsmålet. Er det vanlig praksis i Naturvernforbundet?
Geir Ole Sætremyr 4 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 4 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 4 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 4 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse