Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
Del på Facebook
Foto: Håkon Mosvold Larsen / NTB
Foto: Håkon Mosvold Larsen / NTB
Dette er et debattinnlegg. Innholdet gir uttrykk for skribentens meninger og holdning.

35 milliarder til havvind? Stopper det der? Nei, for å få til det skal man øke CO2-avgiften.

Det er så man blir målløs.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Hvordan skal vi som nasjon bekjempe fattigdom, utenforskap og andre samfunnskritiske oppgaver - når det sitter et Storting mer interessert i symbolpolitikk som ikke medfører annet enn økte kostnader for befolkningen. Som igjen vil føre til økte fattigdom blant en større gruppe mennesker.

Man skal øke CO2-avgiftene, hvordan ser man for seg at dette vil slå ut i distriktene – med lang transportvei?

Er det ikke snart på tide at Stortinget setter egen befolkning først og lar symbolpolitikk fare?

Møre og Romsdal fylke og mange av våre kommuner skriker etter økte statlige overføringer, for å berge økonomien i kommune og fylke. Møre og Romsdal har et etterslep bare på vedlikehold på fylkesveier på over 17 milliarder.

Staten setter krav til anskaffelser som gjør de fleste anskaffelser dyrere , enn om vi kunne lempet på noen krav. Derfor var INP eneste parti som stemte mot den siste anbudsinnbydelsen på buss i fylket. Vi i INP ville ha mulighet til å benytte hybride løsninger og siste diesel teknologi, da vi har friskt i minne kaoset i Oslo i vinter.

Det er derfor med forferdelse Møre og Romsdal INP leser om revidert Nasjonalbudsjett der man skal bruke vanvittige 34 milliarder til å subsidiere havvind.

Annonse
Annonse

NÅ er det snart på tide at det skjer forandringer på Stortinget. Dette vedtaket vitner om en fullstendig mangel på kontakt med egne velgere, og de behovene som er ute i distriktene.

Vi må ha endringer, det får vi ikke med det sittende Storting. Du som velger må tenke nytt.

Dessverre er ikke INP representert på Stortinget. Hadde vi vært det, ville vi på ingen måte stemt for et slikt vedtak som utarmer deg som velger enda mer.

Det er på tide å stemme INP i 2025, slik at vi kan få sunn fornuft og konsekvenspolitikk inn på Stortinget.

Vi fortjener ikke verdens beste land, om vi ikke evner å ta vare på det.

Gi oss sjansen – vi er klare.

Annonse
Annonse
Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

@Terje SundsbøBåde Høgre og Frp vil kutte oppgradering av jernbane i Østfold. I tillegg vil Høgre kutte fleire prosjekt som ikkje ...
@Geir Ole SætremyrDe økonomiske tyngdelovene gjelder også jernbane. Like fullt investeres det i gigantiske jernbaneprosjekter på Østlandet, langt ut over det forrige ...
@Terje SundsbøEit anna regime kan ikkje kople seg frå dei økonomiske tyngdelovene.Å hoste opp 100 mrd for Hordfast og Møreaksen vil ...
@Geir Ole SætremyrDet er ikke så veldig lang tid fram til stortingsvalget neste år. Hva tror du vil skje med utviklingsporteføljen i ...
@Terje SundsbøFramtida vil vise at du tar feil.Den framtida vil vere langt fram i tid. Inntil vidare gjeld premissane for utviklingsprosjekta, ...
@Geir Ole SætremyrKS2-analysen gjør sine egne selvstendige vurderinger. I den grad de bygger på SVV sine vurderinger, så betyr det at de ...
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse