35 milliarder til havvind? Stopper det der? Nei, for å få til det skal man øke CO2-avgiften.
Det er så man blir målløs.
Hvordan skal vi som nasjon bekjempe fattigdom, utenforskap og andre samfunnskritiske oppgaver - når det sitter et Storting mer interessert i symbolpolitikk som ikke medfører annet enn økte kostnader for befolkningen. Som igjen vil føre til økte fattigdom blant en større gruppe mennesker.
Man skal øke CO2-avgiftene, hvordan ser man for seg at dette vil slå ut i distriktene – med lang transportvei?
Er det ikke snart på tide at Stortinget setter egen befolkning først og lar symbolpolitikk fare?
Møre og Romsdal fylke og mange av våre kommuner skriker etter økte statlige overføringer, for å berge økonomien i kommune og fylke. Møre og Romsdal har et etterslep bare på vedlikehold på fylkesveier på over 17 milliarder.
Staten setter krav til anskaffelser som gjør de fleste anskaffelser dyrere , enn om vi kunne lempet på noen krav. Derfor var INP eneste parti som stemte mot den siste anbudsinnbydelsen på buss i fylket. Vi i INP ville ha mulighet til å benytte hybride løsninger og siste diesel teknologi, da vi har friskt i minne kaoset i Oslo i vinter.
Det er derfor med forferdelse Møre og Romsdal INP leser om revidert Nasjonalbudsjett der man skal bruke vanvittige 34 milliarder til å subsidiere havvind.
NÅ er det snart på tide at det skjer forandringer på Stortinget. Dette vedtaket vitner om en fullstendig mangel på kontakt med egne velgere, og de behovene som er ute i distriktene.
Vi må ha endringer, det får vi ikke med det sittende Storting. Du som velger må tenke nytt.
Dessverre er ikke INP representert på Stortinget. Hadde vi vært det, ville vi på ingen måte stemt for et slikt vedtak som utarmer deg som velger enda mer.
Det er på tide å stemme INP i 2025, slik at vi kan få sunn fornuft og konsekvenspolitikk inn på Stortinget.
Vi fortjener ikke verdens beste land, om vi ikke evner å ta vare på det.
Gi oss sjansen – vi er klare.
Les også
Frp: Oppsiktsvekkende å bruke 35 milliarder på havvind