Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
Frank Sve, fylkes- og gruppeleiar i MR FrP
Ytring
07 januar 2019 13:00
Del på Facebook
Frank Sve, Fylkesleiar og gruppeleiar i Møre og Romsdal FrP.
Frank Sve, Fylkesleiar og gruppeleiar i Møre og Romsdal FrP.
Dette er et debattinnlegg. Innholdet gir uttrykk for skribentens meninger og holdning.
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Møre og Romsdal FrP ynskjer ikkje Autopass på fylkesvegferjene. 

Fylket har ansvaret for 20 av 24 ferjestrekningar her i fylket, og såleis ein svært stor del av trafikken.

Statens vegvesenet innfører Autopass på riksvegferjene, medan fylka står fritt til å vere med på ordninga eller innføre sin eigen modell for dette.

Samferdselsutvalget her i fylket har fått denne saka til drøfting, og saka er no sendt ut på høyring. Dersom fylket innfører heile Autopassordninga, vert det mildt sagt dramatisk for transportnæringa, med auke i takstane på mellom 30-50 %. Personbil vert også meir en 30 % dyrare dersom ein ikkje har med passasjer.

Med andre ord vert kostnadane for ferjedrifta velta over frå person til bil og transportnæringa, noko som for oss overhode ikkje er aktuelt. Vi trur også det raskt vil oppstå store inntektstap for ferjedrifta til fylket, som igjen kan føre til ytterlegare takstaukar.

Møre og Romsdal er landets største eksportfylke, og bedriftene her i fylket er avhengige av så gode rammevilkår som råd. Bompengesituasjonen som kan bli her i fylket i framtida er grundige synliggjort, og det er all grunn til å vere bekymra for konsekvensane av dette.

FrP er heilt samde med NLF ang deira sterke bekymring for bompenge og kostnadsauken for denne næringa spesielt, og vil fylgje opp kampen for transportnæringa i framtida.

Fylket står heilt fritt til å innføre akkurat det vi ynskjer ang Autopass, og er ikkje pålagt av staten å delta i Autopassregimet.

FrP ynskjer at fylket vert med på innføring av Autopassbrikke og kort, men at takstene for dette skal vere som i dagens ferjetakstsystem. Dette har vi full anledning til, og er ikkje problematisk å gjennomføre. Dette er bekrefta etter informasjonen som vi har fått i samferdselsutvalget.

Vi ynskjer fortsatt personbetaling på fylket sin ferjer, då med betalingsapp, og betalingsterminaler ombord i ferjene. Dette er på same måten som eller i landet for buss, bane og tog.

Med denne ordninga får ein same fordelane som ved Autopass, med andre ord utan fysisk billettering for bilar, og betaling ved sjølvbetjening for persontrafikken.
Med dette får ein beholde same takstgrunnlaget som i dagens ferjedrift, og same inntektsgrunnlaget for Møre og Romsdal fylkeskommune.

FrP håpar dei andre partia her i fylket velger vår løysing i denne saka, og dermed ikkje innfører eit Autopassystem som verken folk flest eller næringslivet kan godta.

Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 5 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 9 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 20 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 22 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Geir Ole Sætremyr 23 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu har I ein tidlegare kommentar uttalt at eg ikkje er forankra I Naturvernforbundet.  Då har eg utfordra deg til ...
Anne Mari Sandshamn 23 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøSå klart Skålavegen er et fergeavløsning! Den erstattet en fergerute, ikke sant?  
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse