Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
KSU – Vipps – desktop
Kristin Sørheim
Ytring
20 februar 2020 20:21
Del på Facebook
Kristin Sørheim, gruppeleder Møre og Romsdal Senterparti. Foto: Sp
Kristin Sørheim, gruppeleder Møre og Romsdal Senterparti. Foto: Sp
Dette er et debattinnlegg. Innholdet gir uttrykk for skribentens meninger og holdning.
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Kommunal- og moderniseringsdepartementet (KMD) har sendt på høyring eit forslag til nye kriterium for båtar i inntektssystemet for fylkeskommunane.

Midt under ferjeopprøret kjem det eit forslag som er bygd opp på same måte som for ferjer, dvs at det blir laga ein slags «nasjonal standard» for kva som er godt nok båttilbod i dei ulike fylka. Og med forslaget til slik standard meiner ein at kostnaden til båtdrifta kan gå ned med 40-50 %, og dermed kan overføringane til fylka til båtdrift også reduserast tilsvarande.

Det er Møreforsking som har utarbeidd rapporten, på oppdrag frå KMD, og rapporten er eit greitt fagleg grunnlag. Men inntektssystemet for kommunar og fylke er først og fremst politikk, ikkje fag.

Sp ser denne modellen som direkte distriktsfiendtleg ovafor kystbefolkninga. På same måte som den nasjonale ferjestandarden gjev dette eit dårlegare og dyrare tilbod for kystbefolkninga enn for dei fylka som ikkje har fjord og sjø å krysse. Vi vil at våre innbyggjarar og vårt næringsliv skal ha like gode rammevilkår som resten av landet. Samfunnsnytten av at verdiskapinga langs kysten blir oppretthalden er etter vårt syn undervurdert i modellane.

Vi vil difor ikkje gå inn for dette forslaget, men heller sjå på korleis vi kan forbetre finansieringa til båtdrift innanfor dagens system. Så vil vi også gå inn for at tilskott og underskott på båtdrift kan inngå i finansiering til å bygge fastlandssamband, på same måte som ferjekostnadene.

Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Terje Sundsbø 3 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 14 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 16 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Geir Ole Sætremyr 17 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu har I ein tidlegare kommentar uttalt at eg ikkje er forankra I Naturvernforbundet.  Då har eg utfordra deg til ...
Anne Mari Sandshamn 17 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøSå klart Skålavegen er et fergeavløsning! Den erstattet en fergerute, ikke sant?  
Terje Sundsbø 18 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrSpørsmålet var: Jernbane er en av ulike transportløsninger, på samme måte som vei. Da er det vel rimelig at de ...
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse