For første gang siden BMW relanserte Mini, har de passert tusen nye registrerte biler i Norge på ett år. I 2019 ble det registrert 1065 Minier her til lands, melder importøren i en pressemelding.
Det var en økning på 14 prosent fra året før og ga merket en 21. plass på merkestatistikken til Opplysningsrådet for Veitrafikken.
Salget består så å si utelukkende av ladehybridversjonen av Countryman, som har en andel på 86 prosent av Mini-salget. I år kan det forandre seg når produsenten for første gang lanserer en helelektrisk utgave av bilen.
Bayern forlenger med Audi Audi har vært en av hovedsponsorene til fotballklubben FC Bayern München siden 2002, og de har nå forlenget avtalen fram til 2019. Audi er i tillegg aksjeeier i klubben.
– Vi ønsker å være tett på våre fans, kunder og potensielle kunder. Som en eksklusiv bilpartner til FC Bayern München har vi muligheten til å vise fram elektrisk mobilitet og gjør det til håndfaste opplevelser, sier Audi i en pressemelding.
Bilflåten som Bayern München disponerer, skal holde seg innenfor EUs nye utslippskrav på 95 gram CO2 i snitt. Det betyr at minst halvparten av bilene skal være elektriske.