Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
NTB
Artikkel
NTB
04 november 2020 10:15
Del på Facebook
Kulturminister Abid Raja er klar til å dele ut mer støtte etter at Esa har gitt sitt klarsignal. Arkivfoto: Tore Meek / NTB
Kulturminister Abid Raja er klar til å dele ut mer støtte etter at Esa har gitt sitt klarsignal. Arkivfoto: Tore Meek / NTB
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Overvåkingsorganet Esa gir tommelen opp til å utvide koronastøtten til norsk kulturliv.

Den første hjelpepakken til kultursektoren ble godkjent i april. I juli ble ordningen utvidet, og nå er den altså utvidet på nytt. Totalt har Esa sagt ja til 1.375 millioner kroner i bistand for å dekke inn tapene i kulturlivet som følge av pandemien.

Med godkjenningen på plass, åpner kulturminister Abid Raja (V) for nye søknader.

– Nå gir jeg Kulturrådet klarsignal til å betale ut kompensasjon og legge ut søknadsskjemaene for resten av året, skriver Raja i en pressemelding.

(©NTB)

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 10 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDette er politikk gjennom Regjering og Storting.Det er ikkje noko Naturvernforbundet arbeider med, men vi registrerer kva rammeverk som er ...
Terje Sundsbø 10 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrDu svarer ikke på spørsmålet. Er det vanlig praksis i Naturvernforbundet?
Geir Ole Sætremyr 22 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse