Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
NTB
Artikkel
NTB
10 november 2020 13:23
Del på Facebook
NHO-direktør Ole Erik Almlid vil ha noen justeringer i den nye tiltakspakka for bedrifter. Foto: Håkon Mosvold Larsen / NTB
NHO-direktør Ole Erik Almlid vil ha noen justeringer i den nye tiltakspakka for bedrifter. Foto: Håkon Mosvold Larsen / NTB
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

NHO-direktør Ole Erik Almlid mener det er bra at regjeringen nå lanserer en bred ordning, men mener den trenger noen justeringer for å bli enda bedre.

– Det er bra at regjeringen nå har kommet oss i møte med en bred ordning som gir støtte basert på hvor hardt bedriftene er truffet, ikke hvilken næring de sorterer under. Dette vil kunne sikre arbeidsplasser i en ekstremt krevende situasjon, sier administrerende direktør i NHO, Ole Erik Almlid.

Regjeringen lanserte tirsdag en ny tiltakspakke på i alt 17,7 milliarder kroner. 5 av disse milliardene er øremerket en kompensasjonsordning for bedrifter.

– Nå regner vi med at regjeringen setter seg ned med Frp i Stortinget, og da håper vi å få på plass noen justeringer som kan gjøre ordningen enda bedre, sier Ole Erik Almlid, og fortsetter:

– Taket for hva man kan få i måneden, må heves til 80 millioner per konsern, og kompensasjonsgraden må være på minst 70 prosent gjennom hele perioden, sier Ole Erik Almlid.

(©NTB)

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 1 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 5 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 16 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 18 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Geir Ole Sætremyr 19 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu har I ein tidlegare kommentar uttalt at eg ikkje er forankra I Naturvernforbundet.  Då har eg utfordra deg til ...
Anne Mari Sandshamn 20 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøSå klart Skålavegen er et fergeavløsning! Den erstattet en fergerute, ikke sant?  
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse