Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
Steinar Melby
Artikkel
15 mars 2022 15:33
Del på Facebook
Nansen Explorer ved Devoldholmen i Kristiansund havn, en dag før ferden mot Antarktis og King George Island, 18. november 2021 . Foto: Steinar Melby, KSU.NO
Nansen Explorer ved Devoldholmen i Kristiansund havn, en dag før ferden mot Antarktis og King George Island, 18. november 2021 . Foto: Steinar Melby, KSU.NO
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Prisen ble tildelt under møte i kultur-, næring- og folkehelseutvalget i Møre og Romsdal i dag. Smølabedriften har etablert seg i nye og spennende markeder, tross pandemien.

Prisvinneren har satset friskt i et internasjonalt marked i en tid da pandemien har rådd, noe som skulle være nesten umulig, heter det i begrunnelsen.

Annonse
Annonse

–Det er fantastisk gledelig og veldig motiverende å få beskjed om at vi er årets bedrift 2021, sa en overrasket Espen Lie Dahl som er styremedlem og aksjonær i selskapet.

I 2021 har Nansen Polar Expeditions AS tatt turen til Ushuaia i Sør-Argentina for ekspedisjoner i Antarktis. Skipet er klargjort og ombygd av bedriften Norwegian Marine Interior på Hjelset. Nansen Polar Expeditions har også gjennom kontaktene sine fått i stand besøk av andre etablerte ekspedisjonsskip til kai på Smøla.

Nansen har satt turistnæringen i Møre og Romsdal på kartet. Rederiet satser også på servering av lokalmat om bord. Bedriften ble etablert i 2019, har rederkontor på Hopen i Smøla med tre årsverk. De har to skip i drift, med til sammen 47 ansatte.

Annonse
Annonse

Om prisen

Fylkesprisen Årets Bedrift skal gå til en bedrift som på en eller gjentatte måter har utmerket seg. Prisen skal bidra til å motivere og inspirere næringslivledere i fylket til innsats for samfunnet. Kandidatene kan komme fra alle bransjer innen industri, håndverk og service.

Prisen blir delt ut under fylkestinget 25. april.

Annonse
Annonse
Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 15 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDette er politikk gjennom Regjering og Storting.Det er ikkje noko Naturvernforbundet arbeider med, men vi registrerer kva rammeverk som er ...
Terje Sundsbø 16 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrDu svarer ikke på spørsmålet. Er det vanlig praksis i Naturvernforbundet?
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse