Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
NTB
Artikkel
NTB
15 februar 2024 07:37
Del på Facebook
– Salmar-teamet har nok en gang prestert godt og levert imponerende resultater, både når det gjelder operasjonell drift, synergirealisering og gjennomføring av strategiske prosesser, sier konsernsjef Frode Arntsen. Foto: Ole Berg-Rusten / NTB
– Salmar-teamet har nok en gang prestert godt og levert imponerende resultater, både når det gjelder operasjonell drift, synergirealisering og gjennomføring av strategiske prosesser, sier konsernsjef Frode Arntsen. Foto: Ole Berg-Rusten / NTB

Salmar tjente 2,2 milliarder kroner på driften i fjerde kvartal i fjor, og 2023 ble dermed nok et rekordår for laksegiganten.

Selskapet betaler 35 kroner i utbytte per aksje for regnskapsåret 2023, totalt 4,6 milliarder kroner, går det fram av en børsmelding torsdag morgen.

– Salmar-teamet har nok en gang prestert godt og levert imponerende resultater, både når det gjelder operasjonell drift, synergirealisering og gjennomføring av strategiske prosesser. Jeg er stolt over våre dedikerte og dyktige ansatte og den kraften som Salmar-organisasjonen har vist gjennom hele 2023, sier konsernsjef Frode Arntsen.

Selskapet hadde et resultat før skatt på 7,3 milliarder kroner før skatt i 2023, mot 4,6 milliarder året før.

For 2024 endrer Salmar slaktevolumet i Norge til 237.000 tonn som følge av angrep av perlesnormaneter. I børsmeldingen skriver selskapet at de opplever sterk etterspørsel etter alle sine produkter, og de venter begrenset global tilbudsvekst i 2024.

– Vi ser betydelig potensial for fortsatt forbedring og vekst i alle deler av vår virksomhet fremover. Til tross for uavklarte regulatoriske forhold er vi trygge på at vi vil kunne øke produksjonen og vokse videre med vår nåværende operasjonelle struktur, sier Arntsen.

Annonse
Annonse

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 3 timer siden E39 – Livsnerven på Vestlandet
@Terje SundsbøKva er behovet for å flytte fergeleiet i Molde? Kor mykje av ÅDT på 2350 svinger kjem frå/til Molde sentrum? Utfordringa ...
Terje Sundsbø 3 timer siden E39 – Livsnerven på Vestlandet
@Geir Ole SætremyrMange år før tankene om Fergefri E39 ble lansert, var det forslag om å flytte fergeleiet i Molde ut av ...
Geir Ole Sætremyr 5 timer siden E39 – Livsnerven på Vestlandet
@Terje SundsbøKva er definisjonen av Molde sentrum, og kva er forskjellen på Molde og Sjøholt kva gjeld trafikk generert frå E39/E136? 
Terje Sundsbø 7 timer siden E39 – Livsnerven på Vestlandet
Hvordan vil Frank Sve (Frp) prioritere fergeavløsning for de to store og folkerike øyene Gossen og Otrøya sammen med andre ...
Geir Ole Sætremyr 6 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDette er politikk gjennom Regjering og Storting.Det er ikkje noko Naturvernforbundet arbeider med, men vi registrerer kva rammeverk som er ...
Terje Sundsbø 6 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrDu svarer ikke på spørsmålet. Er det vanlig praksis i Naturvernforbundet?
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse